اجتماعی و فرهنگی

امضای تفاهم‌نامه مخابراتی با ایتاتل ایتالیا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در مراسمی با حضور رییس هیئت مدیره و سرپرست شرکت مخابرات ایران، نخست وزیر ایتالیا و مدیرعامل شرکت مخابراتی ایتال‌تل (ItalTel) این تفاهم‌نامه امضا شد.

این تفاهم‌نامه به‌منظور توسعه و نوسازی شبکه مخابراتی کشور مبتنی بر تجهیزات نسل نو و توسعه سرویس‌های نوظهور ارزش افزوده براساس آخرین فناوری روز دنیا به‌صورت فاینانس امضا شد.

لذا ایتال‌تل متعهد شد تأمین تجهیزات و پیاده‌سازی شبکه مخابراتی ایران را براساس طرح‌های ارایه شده از سوی این شرکت در طول مدت ۱۸ ماه داشته باشد.

پروژه‌های این تفاهم‌نامه شامل IP-NOC  و IP-BB و سرویس‌های ارزش افزوده است.

اسدالله دهناد ــ سرپرست شرکت مخابرات ایران ــ بعد از امضای این تفاهم‌نامه گفت: شرکت مخابرات ایران بزرگترین شرکت مخابراتی در سطح خاورمیانه است و با داشتن بازار بسیار گسترده ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه گذاری دارد.

وی با تأکید بر "استراتژی ما توسعه سرمایه گذاری در مخابرات است" گفت: ما نه‌تنها در پی توسعه کمی و کیفی مخابرات هستیم بلکه راهبرد ما این است که این ظرفیت در خدمت رونق اقتصادی کشور قرار گیرد.

او افزود: برای رسیدن به اهداف توسعه در مخابرات از ظرفیت‌های کشورهای علاقمند به همکاری مشترک ازجمله ایتالیا استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ایتال‌تل هم در این مراسم عنوان کرد: امضای این سند تفاهم‌نامه گامی اساسی در جهت پیشبرد همکاری‌های میان ایتالیا و ایران است. ما افتخار داریم بخشی از این پروژه مهم باشیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه مخابرات و ICT شتاب‌دهنده توسعه در اقتصاد هر کشوری است، گفت: شرکت ایتال‌تل ثروتی از تجربه در ساخت و تحول شبکه‌های پیچیده اپراتورهای بین‌المللی را در پرونده خود دارد.

او همچنین افزود: این شرکت با حضور در بازارهای کشورهای اروپایی، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین، با شرکت‌هایی که فراهم کننده خدمات در زمینه تحول دیجیتال هستند، همکاری می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا