اجتماعی و فرهنگی

دستگیری دو موبایل‌قاپ حرفه ای

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در مورخه ۴ دی ۹۴ و از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ یک فقره دستگیری یک سارق موبایل قاپ در تقاطع خیابان انقلاب –خیابان ولیعصر به کلانتری ۱۰۷ فلسطین اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه متعلق به یک خانم جوان کرده اما در حین فرار با یک دستگاه خودرو سواری تاکسی تصادف کرده و یک نفر از آنها از محل متواری و نفر دوم توسط شهروندان دستگیر شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه موبایل قاپی و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

متهم «میلاد . پ» ( 22 ساله ) پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی به عنوان یکی از سارقین حرفه ای که بارها دستگیر و روانه زندان شده، مورد شناسایی قرار گرفت.

میلاد که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت صراحتا به دهها فقره سرقت گوشی های تلفن همراه از افراد رهگذر در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در خیابان انقلاب، میدان هفت تیر، خیابان کارگر، منطقه یوسف آباد، عباس آباد و …. اعتراف کرد.

با معرفی دومین متهم پرونده بنام «مهران . ف» از سوی میلاد، دستگیری مهران نیز در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت اما مهران با اطلاع از خبر دستگیری همدست خود از محل مخفیگاه خود متواری شده بود.

سرانجام با انجام اقدامت پلیسی و شناسایی محل تردد مهران . ف در پارک خزانه، او نیز در مورخه ۱۷ فروردین ۹۴ دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

در بررسی سوابق مهران مشخص شد که او نیز همانند میلاد یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بوده که بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

 

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر شناسایی بیش از ۷۰ مالباخته تا به این مرحله از رسیدگی به پرونده گفت: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم مشخص شد که متهمین با انگیزه تأمین هزینه مصرف روزانه مواد مخدر اقدام به سرقت کرده و گوشی های تلفن همراه مسروقه را به شخصی در محدوده خیابان جمهوری فروخته اند که با شناسایی خریدار اموال مسروقه، این شخص نیز دستگیر و به خرید دهها دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه اعتراف کرد.

سرهنگ محمد نادربیگی با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی مقام قضایی گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت به شیوه موبایل قاپی، شناسایی بیش از ۷۰ مالباخته تا به این لحظه از تحقیقات و سوابق متهمین در ارتکاب جرایم مختلف سرقت و به جهت شناسایی شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر شده است.

  پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند نیز دعوت کرد تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا