شورای شهر

کمبود پارکینگ طبقاتی و عمومی در منطقه ۷

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت سیدکریمی در جریان دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه ۷ اظهار کرد: منطقه ۷ پهنه مرکزی شهر محسوب می‌شود و به قلب شهر تهران معروف است و مساحت این منطقه ۱۵۳۴ هکتار است و جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در منطقه ۷ سکونت دارند.

وی افزود: منطقه ۷ با مناطقی از جمله مناطق۳، ۴، ۶، ۸، ۱۳ و ۱۲ همجوار است.

کریمی بیان کرد: منطقه ۷ دارای ۱۴ محله و ۵ ناحیه است و ناحیه یک پرجمعیت‌ترین محله در منطقه ۷ محسوب می‌شود.

وی به بافت فرسوده منطقه ۷ اشاره کرد و گفت: بیشترین بافت فرسوده در ناحیه یک است، به طوری که ما از لحاظ امکانات ورزشی و فضای سبز با شرایط نامناسبی روبه‌رو هستیم.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۷ خاطرنشان کرد: ۱۴ سرای محله و یک فرهنگسرا در منطقه ۷ وجود دارد، ضمن اینکه از امکانات خدمات شهری می‌توان به میدان تره‌بار در منطقه اشاره کرد.

وی ضمن انتقاد از کمبود سرویس‌های بهداشتی در منطقه ۷ تصریح کرد: یکی از معضلات منطقه، نبود سرویس‌های بهداشتی است، به طوری که میدان هفت تیر با تعداد قابل توجه تردد، با کمبود سرویس بهداشتی روبه‌رو است و متأسفانه هیچ راهکاری از سوی شهرداری جهت احداث سرویس‌های بهداشتی به کار گرفته نشده است.

کریمی بیان کرد: از جاذبه‌های گردشگری منطقه می‌توان به باغ موزه قصر، موزه رضا عباسی، خانه هنرمندان و همچنین عمارت کلاه فرنگی اشاره نمود.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۷ اظهار کرد: کمبود فضای سبز یکی دیگر از مشکلات و چالش‌های منطقه ۷ محسوب می‌شود، به طوری که در برخی از محلات، ما به میزان یک متر فضای سبز هم نداریم.

کریمی ادامه داد: کمبود پارکینگ عمومی دیگر مشکل منطقه ۷ محسوب می‌شود به طوری که میدان هفت تیر با حجم بسیار بالای تردد پارکینگ طبقاتی ندارد و طی ۱۰ سال گذشته علی‌رغم وعده‌های داده شده، به نتیجه‌ای در این بخش نرسیده‌ایم.

وی بیان کرد: منطقه ۷ از شمال و جنوب با تردد زیاد روبه‌روست، به طوری که مشکلات در این منطقه بسیار واضح و روشن است که از آن جمله می‌توان به وجود بافت قدیمی و فرسوده اشاره کرد که امیدواریم با عنایت شهرداری تهران، اقدامات لازم جهت تجمیع بافت‌های فرسوده انجام بپذیرد.

وی همچنین به مسائل فرهنگی در منطقه ۷ اشاره کرد و گفت: نامناسب بودن سراهای محلات از لحاظ مکان‌یابی، یکی دیگر از مشکلاتی است که مردم منطقه و محله با آن روبه‌رو هستند، به طوری که ۲ الی ۳ درصد از جمعیت محلات، از سراهای محلات استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: فقر سرانه ورزشی یکی دیگر از چالش‌های منطقه ۷ محسوب می‌شود، به طوری که ما در این منطقه با کمبود مجموعه ورزشی روبه‌رو هستیم، امیدواریم در این زمینه نیز تمهیداتی از سوی مدیریت شهری صورت بپذیرد.

کریمی در ادامه دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران، به موضوع آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۷ اشاره کرد و گفت: بیشترین کارتن‌خوابی را در حاشیه اتوبان صیاد شیرازی و امام علی(ع) روبه‌رو هستیم، ضمن اینکه تعداد زنان خیابانی و کارتن‌خواب در سال‌های اخیر در محدوده مطهری و عباس‌آباد افزایش یافته است و چنانچه اقدام لازم صورت نگیرد، این منطقه نیز همانند دروازه غار و هرندی خواهد شد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۷ همچنین به تردد کودکان خیابانی در محدوده منطقه ۷ اشاره کرد و گفت: برای حمایت از این افراد و رفع مشکلات، نیاز به برنامه‌ریزی بهتری از سوی مدیریت شهری داریم.

وی همچنین به کمبود پل‌های عابر پیاده در منطقه ۷ اشاره کرد و گفت: علی‌رغم جانمایی‌های صورت‌گرفته، اما اقدامات لازم برای شروع کار انجام نشده است که امیدواریم در این زمینه نیز تدبیری اتخاذ شود.

کریمی به مشکل ترافیکی خیابان سبلان، خیابان بهار و خیابان مطهری شرقی اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی خط بی‌آری‌تی خیابان شهید مطهری، خیابان شهید بهشتی به نظر می‌رسد بدون کار کارشناسی بوده، چرا که با اجرای این طرح شاهد حجم بالای ترافیک در منطقه شده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا