شورای شهر

آلودگی صوتی هواکش‌های داخل تونل راه‌آهن

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که با حضور محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص عبور راه‌آهن از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران برگزار شد، سلیمی شهردار منطقه ۱۸ اظهار داشت: در این منطقه ۲۴ تقاطع دارد که اکثرشان ساماندهی نشده‌اند. چه روگذرها و چه زیرگذرهای این منطقه همگی دچار مشکل هستند و این در حالی است که ساماندهی این تقاطع‌ها بدون همکاری راه‌آهن امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: در بعضی از مواقع برای ساماندهی این نقاط هنگامی که شهرداری اقدام می‌کند،‌ راه‌آهن علیه عملیات‌های عمرانی ما حکم قضایی می‌گیرد. 

وی ادامه داد: هواکش‌هایی که در داخل تونل‌ها نصب شده است، صداهای بسیار زیادی دارد و آلودگی‌هایی ایجاد می‌کند که مردم را آزار می‌دهد.

سلیمی خاطر نشان کرد:‌ شهرداری و راه‌آهن به قیمت مشخص رسیده‌اند و بهتر است هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی این بخش‌ها اقدام شود.

شهردار منطقه ۱۸،‌ بیان داشت: آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۸ به دلیل تونل‌های راه‌آهن ایجاد شده است و همانطور که مطلع هستند حاشیه این تونل‌ها محل امنی برای معتادین شده است.

در ادامه عباسی شهردار منطقه ۱۷ نیز بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که راه‌آهن در منطقه ۱۷، به وجود آورده است،‌ بهتر است هر چه سریعتر در این خصوص به یک جمع‌بندی کامل برسیم و اجازه ندهیم که مشکلات بیشتر شود.

شهردار منطقه ۱۷، گفت: این منطقه ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و در شأن اهالی منطقه وجود چنین مشکلاتی نیست.

عباسی بیان داشت: ما حاضریم هرگونه اقدامی را که در ساماندهی حاشیه راه‌آهن انجام می‌دهیم را نیز به نام شرکت راه‌آهن بزنیم، فقط اجازه داده شود که ساماندهی هر چه سریعتر انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا