اجتماعی و فرهنگی

فیلم سنتوری دو ساخته می شود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین از مدت‌ها قبل ساخت نسخه‌ی دوم فیلم «سنتوری» به کارگردانی داریوش مهرجویی مطرح شد که این کارگردان اعلام کرد که فیلم جدید خود را با نام «سنتوری، مرد پاییزی» جلوی دوربین می‌برد و آخرین مراحل ویرایش فیلمنامه را هم اواخر سال گذشته به پایان رساند.

 

او درباره آخرین وضعیت ساخت این فیلم گفت:همچنان به دنبال سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده هستم و در صورت انجام این کار مقدمات ساخت فیلم را می‌توان فراهم کرد.

 

مهرجویی با بیان اینکه در حال حاضر شش فیلمنامه را برای ساخت آماده دارد، درباره‌ی نمایشی که پیش از این اعلام شده بود قرار است اجرا کند، نیز افزود: طبق هماهنگی و مذاکراتی که سال گذشته صورت گرفت، قرار است نمایش «غرب واقعی» را با همان گروه بازیگران قبلی ( از جمله امین حیایی،‌ محمدرضا خلج،‌ جمال مرتضوی و جمیله فردین) در خانه هنرمندان ایران به صحنه ببرم.

 

وی درباره فیلمنامه‌هایی که آماده دارد نیز گفت: چند فیلمنامه و سریال را در مدت هشت سال گذشته نوشته‌ام که یکی از آن‌ها درباره مولانا است و از آنجا که متن آن را به انگلیسی نوشته‌ام، قصد دارم ابتدا آن را به فارسی منتشر و بعد برای ساختش اقدام کنم.

 

او همچنین ادامه داد: دو سریال هم درباره‌ زکریای رازی و دکتر حسابی آماده دارم که امیدوارم یک سرمایه‌گذار پیدا شود و بتوانم آن‌ها را هم بسازم. البته برای سریال دکتر حسابی صحبت‌هایی پیش از این با تلویزیون انجام شد اما به نتیجه نرسید.

 

مهرجویی با اشاره به اینکه در صورت همکاری یک سرمایه‌گذار ممکن است برای ساخت این سریال‌ها با شبکه نمایش خانگی هم مذاکره کند‌، فیلمنامه‌ خود درباره عطار را یکی دیگر از آثاری دانست که برای ساخت آماده دارد و به ایسنا تاکید کرد: این‌ها همگی شخصیت‌هایی بودند که از نظر فرهنگی، علمی و فلسفی در تاریخ ما تاثیرگذار بودند و مردم باید آن‌ها را بشناسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا