سیاسی

انتخابات در مرحله اول شور و شوق بیشتری دارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم بودن شور وشوق انتخاباتی برای مرحله دوم انتخابات به معنای کم اهمیت بودن کرسی های باقی مانده برای مجلس نیست، اظهار کرد: مردم باید در مرحله دوم انتخابات نیز حضور گسترده داشته باشند، زیرا تکلیف بخشی از کرسی‌های مجلس به دور دوم کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های سیاسی رقابت جدی بر سر فهرست انتخاباتی آینده دارند تصریح کرد: بخشی از تکلیف ترکیب سیاسی مجلس آینده منتظر نتایج انتخابات دور دوم است که اثرگذاری مرحله دوم انتخابات را جدی کرده است.

فلاحت پیشه افزود: اینکه انتخابات در برخی از شهرستان ها به دور دوم کشیده شده است نشان دهنده اثرگذاری شهرستان‌ها بر کلیات مجلس است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی در شرایط کنونی اگر بتوانند حضور فعال در انتخابات داشته باشند و طرفداران خود را به حضور پای صندوق آراء‌ دعوت کنند حتما انتخابات پرشوری را در مرحله دوم نیز خواهیم داشت.

فلاحت پیشه تصریح کرد: در ایران نظام انتخاباتی نظام حزبی نیست و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در انتخابات نقش دارند ، بنابراین معمولا اهمیت نخبگان سیاسی در حضور مردم پای صندوق آرا بیشتر از جریانات سیاسی است اما در این مرحله شرایط تازه‌ای شکل گرفته است که جریانات سیاسی برای تصاحب کرسی‌های ریاستی مجلس فعالیت جدی شروع کرده‌اند و به نظرم اثرگذاریشان بیشتر از دوره‌های قبل است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا