مدیریت شهری

دفترچه بیمه تاکسیرانان تهران تمدید می شود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین از روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران؛ میثم مظفر در خصوص مشکلات عدیده ای که درباره پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی به وجود آمده است، گفت: از ۵۳ سال قبل توسط جمعی از تاکسیرانان یک شرکت تعاونی مستقل از شهرداری و سازمان تاکسیرانی در شهر تهران به ثبت رسید.

وی افزود: براساس توافقنامه منعقده بین سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون در سال ۸۶، مسئولیت کارگزاری بیمه تامین اجتماعی به شرکت های تعاونی واگذار شد. 
مظفر ادامه داد: بنابراین شرکت تعاونی در حوزه بخش خصوصی بوده و جدای از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در سه ماه انتهای سال ۹۴ تاکسیران ها طبق روال گذشته نیمی از حق السهم بیمه ماه های دی، بهمن و اسفند را به حساب شرکت تعاونی واریز کردند، اما با قطع یارانه دولت از اردیبهشت ماه سال گذشته و پس از ۹ ماه دوباره پرداخت شد.
وی افزود: به موجب پرداخت نکردن سهم دولت در این ۹ ماه اختلاف مالی بین شرکت تعاونی و سازمان تامین اجتماعی شکل می گیرد و همچنین شرکت تعاونی نیز مبالغ بیمه دریافتی تاکسیرانان را به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی کند.
مظفر گفت: سازمان تامین اجتماعی نیز در ماه پایانی سال گذشته بیمه ۲۸هزار راننده تاکسی را لغو و کد بیمه آنان را غیرفعال می کند.
وی در مورد اقدام قضایی این سازمان نیز گفت: معاون دادستان تهران و دادسرای ناحیه هفت به موضوع ورود کرده و سازمان تاکسیرانی و دادستانی به اتفاق از حق تاکسیرانان دفاع ودرحال پیگیری موضوع هستند. 
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: می توان به تاکسیرانان این خبر خوش را داد که سازمان تامین اجتماعی امکان بسیار خوبی برای ۲۸هزار تاکسیران که مشکل بیمه دارند فراهم کرده و آنان از روز شنبه ۲۱ فروردین به شعبه صادر کننده دفترچه بیمه خود مراجعه و ضمن انعقاد قرارداد نسبت به پرداخت حق السهم بیمه اقدام کنند. 
وی ادامه داد: همچنین یارانه دولت و تخفیفاتی که در گذشته لحاظ می شده برقرار و مبالغ پرداختی مستقیم و بی واسطه به سازمان تامین اجتماعی و شعب، واریز و دفترچه های بیمه از روز شنبه تمدید خواهد شد.
مظفر درباره وضعیت بیمه پرداختی تاکسیرانان در سال گذشته گفت: دادستانی تهران اموال شرکت تعاونی را شناسایی کرده و در پرداخت حق بیمه سه ماه تاکسیرانان توسط این شرکت مشکلی نیست اما روند قضایی ممکن است طولانی و زمانبر باشد. 
وی با اشاره به شکایت مشترک سازمان تاکسیرانی شهر تهران و تاکسیرانان اظهارکرد: سازمان تامین اجتماعی هم پیگیر این موضوع است که امیدواریم در ماه های آتی در روند بیمه تاکسیرانان لحاظ شود اما صرفاً تاکسیرانان باید حق بیمه اسفند ماه را به سبب جلوگیری از ایجاد وقفه سه ماهه که منتج به انفصال بیمه می شود، واریز کنند که البته با اینکار یکماه دیگر به سابقه ایشان نیز اضافه می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا