مدیریت شهری

سامان دهی سرای محلات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر نایینی، قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی و مشاور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست جمع بندی بازدید نظارتی حمایتی از مدیریت محلات منطقه دو که با حضور مدیران محلات ۲۱ گانه این منطقه، قائم مقام شهردار، معاون اجتماعی و فرهنگی این منطقه و همچنین رییس دبیرخانه ستاد مدیریت محله برگزار شد، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری اعتقاد جدی به مردمی کردن فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر دارد و مصمم است که همه موانع پیش روی مردمی شدن فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله عدم باور برخی مدیران به ظرفیت و توانایی مردم را برطرف کند.

مشاور شهردار تهران، مردم را مهم‌ترین ظرفیت قدرت و عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و کشور در برهه‌های مختلف و حساس دانست و خاطرنشان کرد: اگر اعتقاد داریم جنگ تمام عیار فرهنگی وجود دارد، باید دنبال مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی مردم باشیم.

نایینی با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، ظرفیت و قدرت اصلی و پایه ای تمام کشورها است، گفت: هر چه میزان باور مردم، اعتماد مردم، دلبستگی ملی، نشاط ملی و امنیت اجتماعی و ملی بیشتر مورد توجه آحاد جامعه و دولتمردان قرار گیرد، آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر می‌شود.

مشاور شهردار تهران با اشاره به نگاه ویژه خبرگان و نخبگان اجتماعی به مدیریت شهری برای کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگی شهر، گفت: علی رغم اینکه شهرداری ها در کشور در این زمینه مسوولیت حقوقی مشخصی ندارند ولی به سبب نگاه جهادی و انقلابی مدیریت شهری و با تاکید دکتر قالیباف، شهرداری تهران در این زمینه ظرفیت های فراوانی ایجاد کرده و با هدف ساماندهی و هم افزایی، مدیریت و راهبری فعالیت های سراهای محلات به ستاد ساماندهی مشارکتهای اجتماعی در محلات شهر تهران محول شده است.

نایینی ضمن تشریح مهمترین ماموریت های سراهای محلات در عرصه های مختلف تاکید کرد: برای نمونه خانه‌های رسانه و فضای مجازی باید با همه توان و ظرفیت فعال شده و در راستای جذب جوانان و انتقال پیام انقلاب و فرهنگ ایرانی و اسلامی گام بردارند.

مشاور شهردار تهران در پایان بر ضرورت برنامه‌ریزی و فعالیت سراهای محلات هر منطقه بر اساس نیازهای ساکنان همان منطقه تاکید و از فعالیت مدیران سراهای محلات منطقه ۲ در سال ۹۴ قدردانی کرد و افزود: باید در سال ۹۵ همه توان و ظرفیت‌ها برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی متمرکز شود.

بنابر اعلام معاونت ارتباطات و امور بین الملل دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکتهای اجتماعی در محلات شهر تهران، نایینی در پایان گفت: به دستور شهردار تهران این بازدیدها به صورت پیوسته و منظم ادامه خواهد یافت و دست کم هر هفته از یک منطقه به صورت سر زده بازدید خواهیم کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا