اجتماعی و فرهنگی

حج در سال ۹۵انجام می شود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاینحجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، بر لزوم هماهنگی میان بخش‌های مختلف و پرهیز از دوباره کاری در حوزه حج تاکید کرد و اطلاع‌رسانی جامع و سرعت عمل در بخش‌های مختلف از جمله امور فرهنگی و آموزشی در فرصت باقیمانده تا حج را خواستار شد و گفت: باید در عمل نگرانی‌ها و دغدغه‌ها برطرف شود.

 

سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست، از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته برای سفر هیأت حج جمهوری اسلامی ایران به عربستان گزارشی ارایه کرد و افزود: کمیته‌های کارشناسی بخش‌های مختلف فعال شده و طبق روال، تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند و برنامه‌ریزی‌ها با هوشیاری، هوشمندی و قوت پیگیری می‌شود.

 

در ادامه قاضی‌عسکر، خدمات ارایه شده به زائران عتبات عالیات در دوره‌های نوروزی را شایسته تقدیر دانست و گفت: هرچند مشکلات نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است، اما برای رفع نقاط ضعف، آسیب‌شناسی لازم است تا ضمن فراهم کردن امکانات بهتر برای زایران از ظرفیت اعزام به عتبات هر چه بیشتر استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به برخی مشکلات سفر عتبات، بار دیگر بر لزوم اطلاع‌رسانی به زایران درباره‌ی خدمات ارایه شده در عراق، تاکید و کمیته‌ای را موظف کرد تا گزارش‌ها و پیشنهادهای مختلف را جمع‌بندی و نتیجه را به این شورا ارایه دهد.

 

ناصر خدرنژاد – مدیر عامل شرکت شمسا – نیز به اعزام ۲۲۰۰ کاروان در نوروز به عتبات عالیات عراق اشاره کرد و از اجرای بسته‌های متنوع زیارتی در این ایام برای نخستین بار یاد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا