سیاسی

اظهار نظر ظریف در خصوص اتفاقات اخیر آذربایجان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدجواد ظریف صبح امروز در هنگام ورود به فرودگاه رامسر در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف برگزاری چهارمین اجلاس مشترک سه‌جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه در رامسر پرداخت و گفت: دور اول این اجلاس در ارومیه برگزار شد و دور دوم و سوم آن در شهرهای نخجوان ‌آذربایجان و وان ترکیه برگزار شد و اکنون اجلاس چهارم در رامسر برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: هدف از برگزاری این اجلاس‌ها ترغیب و تشویق همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف بین سه کشور همسایه و مسلمان است.

 

وی به زمینه‌های همکاری سه کشور در زمینه‌های مختلف از جمله بحث تجارت اشاره کرد و گفت: سه کشور می‌توانند در زمینه توریسم، ترانزیت کالا و گمرک با یکدیگر همکاری‌های خوبی داشته باشند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به این که خطر افراطی‌گری و تروریسم منطقه ما را تهدید می‌کند و کشورهای منطقه از آن رنج می‌برند، گفت: هماهنگ کردن تلاش‌ها برای مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم یکی دیگر از اهداف برگزاری این اجلاس است.

 

ظریف همچنین به تحولات چند روز اخیر در منطقه قره‌باغ اشاره کرد و گفت: البته هماهنگی برای برگزاری این اجلاس قبل از این درگیری‌ها بود و ما بر پایان دادن این درگیری‌ها تأکید داریم و معتقدیم که باید از هر ظرفیتی برای پایان دادن این درگیری‌ها استفاده شود.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه پیش از سفر به رامسر صبح امروز با وزیر امور خارجه ارمنستان رایزنی و گفت‌وگو کرده است، گفت: امروز نیز در حاشیه اجلاس با وزیر امور خارجه آذربایجان در مورد تحولات این منطقه گفت‌وگو خواهم کرد. هدف ما پایان دادن به این درگیری‌هاست و معتقدیم که باید با درایت کشورهای منطقه به خصوص همسایگان در منطقه‌مان شاهد فضای صلح و آرامش باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا