ورزشی

رفتن کفاشیان مرگ فوتبال است!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاینامیر قلعه نویی در خصوص اولویت فوتبال کشور در سال ۹۵ اظهار داشت: اولویت در کل مملکت ما باید برنامه محور باشد؛ فوتبال ما هم از این قاعده مستثنی نیست؛ واقعیت قضیه این است که ما برنامه ای را که برای ورزش و فوتبال باید داشته باشیم را نداشتیم؛ آمدن مدیران روی برنامه نیست و رفتن آنها بدتر است.

سرمربی تراکتورسازی تاکید کرد: به نظر من، لیاقت کفاشیان با توجه به مدیریت هایی که داشته شاید در آن زمان برای ریاست وزارت ورزش بهتر از فدراسیون فوتبال بود؛ اما زمانی که ما او را در فوتبال وارد کردیم، مدیر سوزی یا حتی مدیرکُشی کردیم؛ حالا بعد از هفت سال که او تجربه به دست آورده و جایگاهی در ای اف سی پیدا کرده است، اگر ما او را رد کنیم، باز هم مرگ فوتبال است. ما افراد اهل فن، بر اساس مطالعه نمی آوریم و بدون مطالعه رد می کنیم؛ همچنین زیرساخت ها بسیار ضعیف است.


قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که در بازی با پاختاکور، تراکتورسازی مستحق برد بود اما نتوانتست گلی که دریافت کرد را جبران کند، به نظر شما دلیل آن چه بود، تصریح کرد: این هم جزئی از فوتبال است. شما اگر ال‌کلاسیکو را دیده باشید، متوجه می شوید تیم هایی مثل بارسلونا، در یک بازی سکته تاکتیکی می‌کنند. در بازی با پاختاکور، خصوصاً در نیمه دوم خوب بازی کردیم و گروه آنالیزمان زمانی که بازی را تجزیه و تحلیل کردند، مشخص شد که تعداد پاس، ایجاد موقعیت و ضربه به دروازه، بسیاری داشتیم. این مشکلات موجب نگرانی است؛ در بازی با سایپا هم ما این مسائل را داشتیم؛ ایجاد موقعیت زیادی داریم، اما از موقعیت ها استفاده نمی کنیم.


وی در واکنش به این گفته که در مسابقه با پاختاکور، کنترل بازی در اختیار شما بود، اما روی غافلگیری، بازیکنان شما این گل را دریافت کردند؛ به نظر می رسد زمانی که تیم شما غافلگیر می شود، شاید نتواند تمرکز لازم را به دست بیاورد، گفت: بسیاری از بازیها، اینگونه نبوده است؛ در بازی با استقلال خوزستان، گلی که در پنالتی دریافت کردیم، ما به بازی برگشتیم؛ حتی می توانستیم در آن بازی برنده باشیم؛ همچنین در بازی با پرسپولیس که در آزادی برگزار شد، زمانی که عقب افتادیم، به بازی برگشتیم و حتی در دقایق آخر می توانستیم بازی را ببریم. در بازی با سپاهان یک بر صفر عقب افتادیم، اما بازی را بردیم. بنده اعتقاد دارم، تیم به آن بلوغ تاکتیکی رسیده است؛ بازی با پاختاکور، رقابت خاصی بود. من قبول دارم که باید تمرکز و نظم بازی در شرایط مختلف را داشته باشیم.


قلعه نویی، افزود: خداروشکر تیم تراکتورسازی به شرایط مطلوب رسیده است. ما دو، سه مشکل داشتیم، اولین مشکل این بود که زمان ورود بنده، مسائل حاشیه ای باعث شد که زمان رسیدن به آرامش طول بکشد؛ همچنین تغییر سیستم هایی که در بازی ها از جمله در مسابقه با پدیده و راه آهن داشتیم، از جمله عوامل بروز مشکل دراین تیم بود؛ ما می توانستیم بهتر از این ها هم باشیم؛ اما خداروشکر در حال حاضر مردم راضی هستند.
سرمربی تیم تراکتورسازی خاطرنشان کرد: در بازیهای آسیایی، ما در گروه مرگ افتادیم؛ گروه بسیار سختی است. در فوتبال ایران، بخل و حسادت برخی از آقایان به فوتبال کشور آسیب رساند. الجزیره از بسیاری از تیم های ملی که اطراف خلیج هستند، قویتر است؛ زیرا ۴ بازیکن ۳ میلیون یورویی آورده است که تعیین کننده هستند؛ همچنین گل زن بازیهای آسیایی را داشته است. ما بازی به بازی در حال بهتر شدن هستیم؛ در نیم فصل دوم و لیگ بازیها در خارج از خانه برگزار می شود.


وی، در پاسخ به این پرسش که بازیهای تیم های باشگاهی ایران با تیم های عربستان قرار است در عمان برگزار شود، به نظر شما آیا عمان مکان مناسبی برای تیم های ایرانی است ، تصریح کرد: از چند جهت باید به این مسئله نگاه کرد؛ اول اینکه باید بپرسیم چرا کار به اینجا کشیده است؛ زمانی که این مسئله پیش آمد، اگر ما با یک سری وکیل های بین المللی، شروع به حق خواهی می کردیم این اتفاق نمی افتد؛ متأسفانه فدراسیون ها همه دنبال انتخابات هستند و به نظر من این مسئله را سرسری گرفتند؛ ما وکلای حقوقی قوی داریم که می توانستند با لایحه ای که درست می کنند از حق و حقوق ما هم در ای اف سی و هم در فیفا دفاع کنند.


قلعه نویی همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر شما به عنوان باشگاهی که محل برگزاری مسابقه را انتخاب می کردید، حق انتخاب داشتید، آیا عمان را انتخاب می کردید، عنوان کرد: عرب ها از نظر مالی بسیار بالاتر از ما هستند. در بازی با ازبکستان ما دیدیم از نظر شرایط مالی ضرر می کنیم، بنابراین براساس بودجه مان انتخاب کردیم؛ طبیعی است که در اردیبهشت ماه که هوا در عمان گرم تر و شرجی تر است به نفع تیم های عربی است؛ ولی به قول آذری، ما بودجه مان را نگاه کردیم. ما در این مسئله دو ضرر کردیم، یکی اینکه بازیها در ایران اتفاق نیفتاد و دیگر اینکه حق انتخاب هم با ما نبود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا