اجتماعی و فرهنگی

کاهش صدور پروانه ساخت در تهران در سال ۹۴

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  حسن کریمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در مراسم دیدار نوروزی استاندار تهران ، با تبریک فرا رسیدن سال جدید،ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این معاونت در سال ۹۴ گفت: سال گذشته یکی از دشوارترین سال ها از نظر تنگناهای مالی بوده است.

 

وی ادامه داد: علی رغم مشکلات و کمبودهای اعتباری و درآمدی، آمارها نشان می دهند در سال ۹۴ با توجه به سیاستگذاری استاندار تهران شاهد رشد قابل توجهی در معاونت امور عمرانی در مقایسه با سال های ۹۲ و ۹۳ بودیم.

 

کریمی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری های استان در سال ۹۲، ۹۹۰ میلیارد تومان بود گفت: در سال ۹۳ بودجه ۴۱ شهرداری استان تهران به جز شهرداری تهران،۱۴۰۰ میلیارد تومان بود.

 

وی بودجه شهرداری های استان تهران در سال ۹۴ را ۱۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بودجه شهرداری های استان تهران در سال ۹۳ نسبت به ۹۲، ۴۱ درصد رشد و سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ ۲۰ درصد رشد داشته است.

 

معاون عمرانی استانداری تهران در ادامه با اشاره به آمار صدور پروانه ساخت در استان تهران گفت:در سال ۹۳، ۵ هزار و ۴۰۰ عدد پروانه ساخت صادر شده که معادل ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع زیربنا است.

 

وی تصریح کرد: در سال ۹۴ با کاهش صدور پروانه ساخت مواجه بودیم که عدد ۴۹۰۰ پروانه معادل ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع زیربنا را نشان می دهد.

 

کریمی با بیان اینکه درسال ۹۲ ، ۷۸۲ پروژه عمرانی در سطح استان انجام شده است عنوان کرد: ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع زیربنا برای این پروژه ها اختصاص یافت.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ ،یکهزار پروژه با اعتبار ۵۱۴ میلیارد تومان و ۳ میلیون مترمربع زیربنا اجرا شد تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۴ در سخت ترین شرایط مالی قرار داشتیم توانستیم یک هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در ۲ میلیون مترمربع زیربنا در استان تهران اجرا کنیم که با ۸ درصد افزایش نسبت به سال ۹۳ مواجه هستیم.

 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، معاون عمرانی استانداری تهران در پایان با اشاره به وجود همدلی و همکاری میان مجموعه عمرانی استانداری تهران گفت: هنوز به خواسته دولت در این حوزه دست نیافتیم و امیدواریم در سال جاری نقاط ضعف مرتفع و نقاط قوت برای تحقق رسالت مان تقویت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا