شورای شهر

یشنهاد حافظی نسبت به اعتراض فرمانداری تهران درباره کرایه‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره اعتراض فرمانداری به تعیین نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و مترو، با بیان اینکه دولت سهم خود در توسعه حمل و نقل عمومی و یارانه بلیت مترو و اتوبوس را به موقع و کافی پرداخت نمی کند، اظهار کرد: با افزایش هزینه های جاری و نگهداری وسایل حمل و نقل عمومی و مترو، اگر بهای بلیت افزایش معقول نداشته باشد در آینده نزدیک، شاهد استهلاک ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش خدمات از جمله افزایش سرفاصله ورود مترو و اتوبوس به ایستگاه ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فرمانداری رفتار دوگانه ای در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی دارد و اعتراض به مصوبه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی بر اساس نگاه حاکمیتی صورت می گیرد، گفت: اگر دولت سهم خود را در بخش حمل و نقل عمومی به موقع و کامل پرداخت کند شاید بتوان با عدم افزایش کرایه ها موافقت کرد، اما با رویه کنونی این کار شدنی نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید با کاهش خدمات در ناوگان حمل و نقل عمومی به مردم آسیب رساند، تاکید کرد: بر اساس اسناد موجود دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته به شهرداری تهران دارد. اگر این مطالبات به موقع پرداخت شود رفاه مردم تامین خواهد شد.

حافظی پیشنهاد کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی و حمل و نقل عمومی و مترو معادل افزایش نرخ تورم برای شش ماه ابتدای سال جاری داشته باشیم تا در صورت پرداخت سهم دولت، شش ماه دوم بدون افزایش بهای بلیت خدمات حمل و نقل عمومی و مترو و تاکسی به شهروندان ارایه شود در غیر این صورت از شش ماه دوم امسال افزایش کرایه ها بر اساس مصوبات شورای شهر تهران خواهد بود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا