سیاسی

مهمترین موضوع در روند برجام

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پانگ سن با اشاره به سفر رییس جمهور چین به ایران خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۲۰۱۶ شی جی پینگ رییس جمهور خلق چین ایران را یکی از مقاصد بازدید خود قرارداد و در این سفر مسئولان چین و ایران برای گسترش تعاملات راهبردی و جامع به توافق های خوبی رسیدند.

 

وی ادامه داد: سابقه روابط دوکشور به هزاران سال قبل باز می گردد و شاهد بودیم حتی در دوران تحریم ها نیز همکاری های تهران_پکن قطع نشده بود و قطعا در دوران پساتحریم و شرایط جدید نیز این تعاملات بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

سفیر چین در ایران در رابطه با تاثیر برداشته شدن تحریم ها بر افزایش سطح تعاملات این کشور با ایران افزود: البته رفع تحریم ها حتما موانع را برای گسترش همکاری های دو کشور کمتر خواهد کرد و از نظرمن چشم انداز آتی روابط دو کشور مثبت خواهد بود.

 

پانگ سن همچنین در مورد عملکرد طرفین مذاکرات به تعهدات‌شان نیز گفت: در شرایطی که ما به توافق هسته ای دست یافته ایم مسئله مهم عمل همه طرف ها به تعهدات‌شان است و طبق اعلامیه جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران کاملا به تعهدات خود عمل کرده است و موضوع اصلی در شرایط فعلی هم همین است.

 

وی با اشاره به همکاری های رسانه ای ایران و چین و تلاش ها برای ارتقای روابط فرهنگی دو کشور توضیح داد: به نظر من برنامه های فرهنگی نظیر برنامه رادیویی مروارید شب که هرشب به مدت نیم ساعت در رادیو پخش می شود در روابط تهران _پکن بسیار تاثیرگذار است. آشنایی بیشتر و دقیق تر با فرهنگ دو کشور برای ما بسیار مهم است چراکه رسانه های غربی تبلیغات غلطی در مورد ما دارند و در چنین شرایطی لازم است چهره واقعی خود را به طرف مقابل نشان بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا