اجتماعی و فرهنگی

ماجرای زمین‌خواری ۱۵۰ هکتاری در نوروز

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین فرید سیدی‌نژاد اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین پرونده‌های زمین‌خواری که در ایام نوروز با آن برخورد صورت گرفت تخریب و زمین‌خواری در اراضی کشاورزی شهرستان مشهد بود که برخی سودجویان و زمین‌خواران اقدام به فریب کشاورزان و خرید زمین‌های دیم آنها کرده بودند.

 

وی افزود: در این پرونده زمین‌خواری که در ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی مشهد تخلف صورت گرفته زمین‌خواران اقدام به قطعه‌بندی و فروش زمین‌های کشاورزی کرده بودند که دیوارکشی در آنها صورت گرفته بود اما با اقدام به موقع و برخورد سریع این پرونده توقیف و با حکم قضایی در هشتم فروردین‌ماه عملیات قلع‌وقمع اجرا شد.

 

 

معاون سازمان امور اراضی با بیان این‌که در حدود ۱۰۰ درصد از پرونده‌های زمین‌خواری و تخریب اراضی کشاورزی موفقیت در اجرای قانون و برخورد با زمین‌خواران وجود داشت، گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته درون‌سازمانی بین دستگاه‌های متولی مانند سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیرداری و قوه قضاییه دقت و سرعت در شناسایی و برخورد با تخلف‌های صورت گرفته در عرصه‌های کشاورزی و اراضی دیگر افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

 

 

سیدی‌نژاد ادامه داد: سال گذشته ۱۳۰ یگان گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در کشور فعال بود که امسال در ایام نوروز به بیش از ۴۵۰ واحد گشتی افزایش یافت که توانستیم تمامی استان‌ها را پوشش دهیم.

 

 

وی اعلام کرد: گشت‌های حفاظتی در اراضی کشاورزی برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب و تصرف غیرقانونی اراضی در استان‌های مازندران، گیلان، زنجان، قزوین، تهران، خراسان رضوی و غیره بسیار بیشتر از دیگر استان‌ها بود، چرا که این استان‌ها جزو مناطق بحرانی از نظر زمین‌خواری به‌شمار می‌روند و یگان‌های حفاظتی نیز گشت‌های خود را در تمامی شهرستان‌های مناطق مذکور انجام داده‌اند.

 

 

وی توصیه کرد مردم در روز طبیعت به محض مشاهده زمین‌خواری و تخلف در اراضی کشاورزی از ساخت‌وساز تا تغییر کاربری با سامانه تلفنی ۱۳۱ تماس بگیرند تا با برخورد با زمین‌خواری با یگان‌های حفاظتی سازمان امور اراضی مشارکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا