اجتماعی و فرهنگی

هوا گرم می شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احد وظیفه درباره وضعیت آب‌ و هوایی کشور در سه روز آینده گفت: طی روز جمعه بارندگی غالبا در نیمه شمالی کشور به جز استان‌های شمال غرب کشور رخ می‌دهد. این بارش‌ها در شمال غرب به صورت پراکنده و در شمال و شمال شرق از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود. همچنین در مناطق کوهستانی و سردسیر این مناطق بارش برف را شاهد هستیم.

وی از انتظار بارش‌های پراکنده قبل از ظهر امروز در استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان و بوشهر خبر داد و افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود که وزش باد نسبتا شدیدی را در نیمه شرقی کشور داشته باشیم. خلیج فارس و دریای عمان نیز به دلیل وزش باد شدید، مواج خواهند بود.

وظیفه ادامه داد: در روز شنبه در مناطقی از استان اصفهان و شرق و شمال شرق کشور، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود و وزش باد در شرق کشور نیز همچنان قابل ملاحظه خواهد بود. البته از شب به تدریج از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته می‌شود و دمای هوا در این روز در غالب نقاط نیمه شمالی کشور، افزایش می‌یابد که در استان‌های حاشیه دریای خزر این افزایش محسوس‌تر خواهد بود.

وی همچنین گفت: در روز یکشنبه به دلیل عبور موجی از شمال ایران، در بعد از ظهر بارش باران و برف در شمال غرب و بارش پراکنده در شمال کشور پیش‌بینی می‌شود، اما روند افزایش دما در این روز به جز در سواحل شمالی در اکثر مناطق کشور ادامه می‌یابد.

وظیفه، دمای هوای پایتخت را در روز جمعه ابری و در پاره‌ای نقاط همراه با بارش باران و برف در ارتفاعات و در اوایل شب کاهش ابر و وزش باد عنوان کرد و افزود: حداکثر و حداقل دما در این روز هشت و دو درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین در روز شنبه آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد است و در شرق تهران با بارش پراکنده روبرو می‌شویم که به تدریج هوا صاف می‌شود. بیشینه دمای هوا در این روز ۱۳ و کمینه آن چهار درجه سانتی‌گراد است. در روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت صاف همراه با وزش باد بوده و حداکثر و حداقل دمای هوا ۱۸ و هفت درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا