اجتماعی و فرهنگی

اقتصاد مقاومتی محصول مدیریت جهادی است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین هابیل درویشی صبح امروز در بازدیدهای کارگاهی از خطوط و ایستگاههای در حال ساخت مترو تهران و حومه با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: از زمان ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ تاکنون انتظار بر این بود که بخش های مختلف در کشور این مهم را در برنامه ریزی های خود تئوریزه و نهادینه کنند، اما به نظر می رسد در بسیاری موارد در شعار محدود شده اند و امیدواریم امسال، اقدام و عمل جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان این که "مدیریت جهادی" و "اقتصاد مقاومتی" لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر هستند، گفت: بی تردید، اقتصاد مقاومتی محصول مدیریت جهادی است و لذاست که تحقق شعار سال ۹۵ با هیچکدام از شیوه های مدیریت غربی و وارداتی میسر نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) تصریح کرد: صنعت مترو تهران از اوایل دهه حاضر شیوه کار خود را بر مبنای مدیریت جهادی بنیان گذاشت و اکنون مفتخر است که به الگویی موفق در اقتصاد مقاومتی مبدل شده است؛ بومی سازی صددرصدی ساخت تونل و ایستگاهها و قطع وابستگی به تامین تجهیزات و ناوگان به مرز حدود ۷۰ درصد گواه روشن برتوفیقات صنعت مترو تهران در این زمینه است.

درویشی اذعان داشت: موفقیت های صنعت مترو تهران و حومه در زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، مرهون مدیریت جهادی و حضور بخش خصوصی و تولیدگران داخلی بوده و برای پیمودن این مسیر از طرح ها و ایده های صنعتگران داخلی استقبال می کنیم.

وی بیان داشت: کارگاههای صنعت مترو تهران و حومه امروز ه میدان عمل و عرصه ای برای مطالعات و پژوهشهای دانشگاهی در پیشرفت های اقتصاد مقاومتی است و آمادگی داریم تجربیات خود را به منظور تحرک بیشتر در بخشهای دیگر عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که سال جاری، سال طلائی صنعت مترو تهران خواهد بود، گفت: در چند سال اخیر، ظرفیت سازی لازم را در جهت بروز استعدادها انجام داده ایم و در صورت تامین بموقع اعتبارات، اثبات خواهیم کرد که در زمینه اقتصاد مقاومتی پیشتازهستیم.

در این بازدید کارگاهی تعدادی از معاونین و مدیران شرکت مترو تهران نیز حضور داشتند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا