شورای شهر

نمایشگاه شهر آفتاب تا ۱۵ فروردین تحویل داده می‌شود/ عوارضی تهران به مکان دیگری منتقل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اقبال شاکری، پس از بازدید از مراحل ساخت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب که قرار است همزمان با نمایشگاه کتاب به بهره‌برداری و افتتاح برسد، گفت: از حدود یک ماه گذشته تصمیم قطعی گرفته شد مبنی بر اینکه نمایشگاه کتاب در مجموعه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شود. از این رو اکیپ‌های مختلف خدمات شهری، فناوری اطلاعات، پیمانکاران، مشاوران و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در محل نمایشگاه مستقر شدند.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری با وزارت ارشاد منعقد کرده است قرار شده نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده شود و به همین دلیل نیز در ایام تعطیلات به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت این نمایشگاه پیشرفت بسیار خوبی دارد، گفت: مکان‌های غرفه‌های نمایشگاه کتاب بیش از ۹۸ درصد پیشرفت داشته است و قطعاً تا ۱۵ فروردین تحویل داده خواهد شد تا مقدمات برپایی نمایشگاه کتاب آغاز شود.

شاکری گفت: خدمات فناوری و اطلاعات در نمایشگاه از طریق فیبر نوری انجام شده است و خدمات مختلفی برای امکان ارتباطات و فضای اینترنتی مهیا شده است.

وی افزود: حدود ۱۱۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در سه فضای مجزا برای برپایی غرفه‌های نمایشگاه کتاب مهیا شده است و قطعاً تا ۱۵ فروردین به مدیریت نمایشگاه کتاب تحویل داده می‌شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: یکی از نکات مهم در برگزاری این نمایشگاه مدیریت یکپارچه شهری است که توانسته نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب را برپا کند و می‌توان گفت این نمایشگاه یکی از مظاهر مدیریت یکپارچه شهری محسوب می‌شود.

شاکری گفت: خیلی از خدماتی که در شهر تهران داده می‌شود ولی مدیریت یکپارچه‌ای ندارد تبعات و هزینه‌هایی را به شهر وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نباید دسترسی‌های ترافیکی به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب فراموش شود و با توجه به اینکه این مرکز یکی از مراکز جذب مسافر خواهد بود لذا باید خدمات ترافیکی آن نیز ارائه شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: شهرداری و وزارت راه و شهرسازی باید مدیریت کنند تا شاهد کاهش حجم ترافیک در این محدوده باشیم.

شاکری تأکید کرد: عوارضی شهر تهران و پلیس راه نیز باید به مکان دیگری منتقل شود و این اقدام یکی از ضرورت‌های اساسی نمایشگاه شهر آفتاب است.

وی گفت: مابقی نمایشگاه‌ها نیز باید جمع‌آوری و در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا