اجتماعی و فرهنگی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران مطرح کرد: افزایش محدوده‌های تخفیف طرح فرسوده اطراف شهر تهران به ۸۰۰ هکتار

گلپایگانی گفت: شرح وظایف شورا‌های معماری نشان از این دارد که شیرازه طرح تفصیلی به هم ریخته شده است.

به گزارش شوراآنلاین، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در نشست خبری صبح امروز خود اظهار کرد: معاونت شهرسازی وظیفه کلیدی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی ما برگرداندن معاونت شهرسازی به حوزه خود است و باید بستری مناسب برای شهر پایدار  ایجاد شود. در این چارچوب مواردی مانند پایبندی به طرح‌های شهری برای رسیدن به عدالت اجتماعی، ماموریت‌های موجود در راستای طرح‌های شهری، ارسال آن‌ها به کمیسیون ماده ۵ و بسط عدالت اجتماعی در شهر، جز اهداف ما هست.

گلپایگانی با اشاره به حفظ دارایی‌های شهر گفت: در حوزه شهر نفروشی اقدامات متعددی انجام شده و این اقدامات ناظر بر رسیدن به شهر مطلوب، حفظ ارزش‌های تاریخی و بسط عدالت اجتماعی است

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: فعالیت‌های ما منجر به این شده که شهر را در اختیار افراد خاص قرار ندهیم.

وی گفت: ۶۰۰ طرح موضعی در ابتدا بررسی شد و همچنان نزدیک به صد طرح موضعی در دستور کار است و از سال ۹۱ تا سال ۹۷ حدود ۲۰ طرح موضعی به تأیید کمیسیون ماده ۵ رسیده است و در سی ماه اخیر حدود ۴۰ طرح به تصویب رسیده است.

گلپایگانی با بیان اینکه برای حفظ ارزش‌های معماری ایرانی اقداماتی انجام داده ایم گفت: حفظ سنت معماری و شهرسازی ایران به عنوان راهبردی استراتژیک باید در دستور کار باشد و برای نخستین بار در تهران در محله نفرآباد طرح شهرسازی را بر آمده از الگو‌های معماری اسلامی ایرانی انجام دادیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با اشاره به خیابان ولیعصر گفت: این خیابان ارزش تاریخی دارد و به عنوان محوری که به ثبت ملی رسیده و مقدمات آن برای ثبت جهانی انجام شده، ساختار پیرامونی آن در دستور کار شهرداری تهران است.

وی درباره خیابان فدائیان اسلام گفت: این خیابان همواره محوریت داشته است و قرار بوده موتور محرک جنوب شرق تهران باشد، اما ۳۰ سال فریز بودن این محور شالوده جنوبی را با اخلال مواجه کرده بود که این طرح هم به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید.

گلپایگانی ادامه داد: حدود ۷ هزار هکتار به عنوان ذخیره انتخاب شده بود و با چارچوب تعیین شده حدود ۸ طرح براساس این چارچوب به کمیسیون ماده ۵ رسیده و حاصل آن توسعه خدمات ۷ گانه در تهران است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره صدور پروانه گفت: دیگر در تهران هیچ پروانه‌ای خلاف مقررات صادر نمی‌شود. همچنین شرح وظایف شورا‌های معماری نشان از این دارد که شیرازه طرح تفصیلی به هم ریخته شده است.

وی گفت: کلیدی‌ترین کار ما در دره اسلام آباد است و طرح آن در حال ارائه به کمیسیون هست و قرار است دره اوین به یکی از محور‌های فرهنگی تبدیل شود.

گلپایگانی اظهار کرد: به محدوده‌های تخفیف طرح فرسوده اطراف شهر تهران ۸۰۰ هکتار اضافه شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران درباره پادگان ۰۶ ارتش گفت: می‌خواهیم تراکم مرا کاهش دهیم و به نتایج رضایت بخشی هم رسیده ایم.

وی درباره چهره تهران گفت: چهره تهران قابل اصلاح است و ۷۰۰ هزار قطعه تهران هنوز ساخته نشده و اگر مسیر را اصلاح کنیم تهران به زیبا‌ترین شهر‌ها تبدیل می‌شود بازنگری اساسی برای طرح‌های اساسی انجام شده است و قرار است سیمای شهر تهران ساماندهی شود.

گلپایگانی درباره تاکید رئیس دستگاه قضا به شهرداری تهران برای اصلاح وضعیت حومه پایتخت و طرح هادی اظهار کرد: در حریم شهر تهران شهرداری خود مدعی است و نهاد‌هایی که در حریم شهر تهران ساخت و ساز خلاف می‌کنند با شهرداری همکاری دارند و موضوع حفاظت از حریم و بیت المال مطرح شده است و با توجه به درخواست‌های شهرداری تهران اجرایی می‌شود و طرح ساختاری شهر تهران در دستور کار است.

وی درباره طرح هادی گفت: درخواست دادیم شورای عالی شهرسازی وارد عمل شود و خواسته ایم با این موضوع برخورد جدی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا