مدیریت شهری

جنوب غرب تهرن میزبان میلیون ها گردشگر نوروزی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مصطفی سلیمی درباره مهمترین برنامه ها و طرحهای اجتماعی و فرهنگی ویژه ایام نوروز گفت: برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان منطقه و همین طور میهمانان ویژه نوروزی که از شهرهای دیگر به تهران می آیند، دو ایستگاه اطلاع رسانی در بوستان‌های شقایق و قائم راه اندازی کرده‌ایم. ضمن اینکه ویژه برنامه‌هایی هم در بحث گردشگری شهروندان تدارک دیده شده است.

وی از اسکان نوروزی میهمانان نوروزی در بخش‌های مختلف منطقه ۱۸خبرداد و ادامه داد: ظرفیت پذیرش این میهمانان که از شهرهای دیگر به پایتخت می آیند نیز سنجیده شده و امکانات رفاهی برای آنها در نظر گرفته شده است تا روزهای خوبی را در این ایام تجربه و با خاطره ای خوش سال نو را آغاز کنند.

شهردار منطقه ۱۸ به اجرای طرح گردشگری خانواده معظم شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: برای تکریم ویژه خانواده شهدا و ایثارگردان قصد داریم تا تورهای ویژه گردشگری به اماکن مذهبی و تاریخی شهر تهران را به آنها اختصاص بدهیم. این تورها به صورت رایگان پذیرای این خانواده ها خواهد بود. همچنین طرح ویژه گردشگری دیگری هم برای شهروندان ساکن منطقه و میهمانان نوروزی به اجرا درخواهد آمد.

وی کمک به خانواده های نیازمند ساکن این منطقه جنوبی تهران را از دیگر طرحهای این روزها دانست و خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی مناسبی از خانواده های نیازمند و زنان سرپرست خانوار تهیه کرده ایم و در روزهای باقیمانده تا نوروز بحث توزیع بسته های ارزاق و کمکهای مالی را به پایان خواهیم رساند.

سلیمی با اشاره به موقعیت خاص این منطقه در شهر تهران یادآورشد : از آنجا که منطقه ما محل ورود بسیاری از مسافرانی است که از جنوب و جنوبغرب وارد پایتخت می شوند، پیش بینی شده که امسال نیز همچون سال های گذشته میلیون ها نفر از مسافرهای نوروزی از طرحهای استقبال از بهار این منطقه بهره مند شوند.

وی در ادامه افزود: دو ویژه برنامه نیز در روزهای ۴ فروردین و ۱۲ فروردین در سطح منطقه ۱۸ به اجرا درمی آید. ضمن اینکه همزمان با روز ۱۳ فروردین، روز طبیعت ویژه برنامه های خاصی نیز به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه در سطح بوستانها اجرا می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا