اجتماعی و فرهنگی

کدام داروخانه‌ها در نوروز فعالند؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر رسول دیناروندگفت: ارائه خدمات درمانی و دارویی در کشور تعطیل‌ بردار نیست. بر این اساس هم بیمارستان‌ها و هم داروخانه‌ها باید خدمات‌رسانی را انجام دهند. در ایام تعطیلات نوروز امسال نیز داروخانه‌های روزانه کمابیش فعالیت می‌کنند؛ اما داروخانه‌های منتخب و شبانه‌روزی کاملا فعالند.

دیناروند با بیان اینکه البته در مناطقی که تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی اندک است، معمولا داروخانه‌های روزانه به صورت کشیک در ایام تعطیل نوبت‌بندی کرده و کار ارائه خدمات را انجام می‌دهند، ادامه داد: بنابراین همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اطلاع‌رسانی لازم را در استان و شهر مربوطه خود انجام می‌دهند تا مردم بدانند کدام داروخانه‌ها در ایام تعطیل خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: داروخانه‌های خصوصی که شبانه‌روزی یا منتخب هستند، خدمات را ارائه می‌دهند. بنابراین دسترسی بیماران به داروهای مورد نیازشان هیچ‌گاه قطع نمی‌شود و ما در زمینه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج کمتر دچار مشکل می‌شویم. عمدتا در ایام تعطیل بحث درباره افرادی است که به صورت اورژانسی به دارو نیاز پیدا می‌کنند؛ یعنی کسانی که دچار معضلاتی می‌شوند و به اورژانس‌ها مراجعه می‌کنند یا باید دارو تهیه کنند. ما برای تهیه داروی این افراد نیز در زمان تعطیلات مشکلی نداریم و ارائه خدمات طبق روال عادی انجام می‌شود.

دیناروند با بیان اینکه تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی در کل کشور حدود ۱۰ درصد کل داروخانه‌ها است، گفت: بر این اساس حدود ۱۰۰۰ داروخانه شبانه‌روزی در کشور داریم که همه این داروخانه‌ها در ایام تعطیل خدمات را ارائه می‌دهند و برخی از داروخانه‌های روزانه هم به صورت کشیک در ایام عید فعالیت می‌کنند و داروخانه‌های بیمارستانی در ایام نوروز به صورت صد درصد فعال هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا