سیاسی

۶۰۰ فرانسوی به داعش پیوسته‌و۸۰۰ نفردر نوبتند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  «مانوئل والاس» نخست‌وزیر فرانسه امروز در جمع طرفداران حزب سوسیالیست این کشور در خصوص اوضاع وخیم امنیتی کشور خود «نبرد در خاک فرانسه» برای شکست داعش سخن گفت.

بر اساس گزارش رویترز، والاس گفته ۶۰۰ شهروند فرانسوی به داعش پیوسته‌اند و ۸۰۰ فرانسوی دیگر هم منتظر فراهم شدن شرایط برای سفر به مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی هستند.

نخست‌وزیر فرانسه گفته: «هر روز گروه‌ها و موبایل‌هایی را ردیابی می‌کنیم و افرادی را بازداشت می کنیم ولی می‌دانیم که همین امروز ۲ هزار و بیست و نه شهروند فرانسوی در دام گروه‌های جهادی افتاده‌اند.»

غربی‌ها برای اشاره به تروریسم از یکی از لغات مقدس مسلمانان که به ایستادگی در برابر ظلم اشاره دارد یعنی «جهاد» استفاده می‌کنند.

والاس با تجزیه عدد ۲۰۲۹ فرانسوی درگیر داعش گفت که ۶۰۹ فرانسوی تاکنون به داعش پیوسته‌اند که ۲۸۳ زن و ۱۸ کودک در میان آنها ثبت شده‌اند.

نخست‌‌وزیر فرانسه البته گفت که ۱۷۰ نفر از این داعشی‌های فرانسوی در خطوط نبرد کشته شده‌اند و ۳۰۰ نفر از آنها به فرانسه بازگشته‌اند؛ والاس در خصوص سرنوشت داعشی-فرانسوی‌های بازگشته به میهن چیزی نگفت.

مانوئل والاس از ارزیابی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه از میزان علاقه شهروندان این کشور به داعشی شدن هم آمار داشت و گفت «حدوداً ۸۰۰ فرانسوی امروز دوست دارند که به مناطق جنگی (تحت سیطره داعش) بروند و ۱۰۰۰ نفر دیگر هم با توجه به اقدامات و حرکاتشان، تحت کنترل شدید قرار دارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا