اجتماعی و فرهنگی

ورود قطار گردشگران خارجی۱۷فروردین به کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد راشدی اظهار داشت: در دو سال اخیر ناوگان ریلی جمهوری اسلامی ایران بنا به ضرورت و اهمیت حوزه گردشگری خارجی به این مهم ورود داشته است و در این ارتباط سال گذشته تعدادی از تورهای خارجی از کشورهای اورپایی، آمریکا، روسیه، ترکیه، اندوزی و مالزی با استفاده از این ناوگان به ایران سفر کردند.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن در ادامه با اشاره به ظرفیت ریلی راه آهن جمهوری اسلامی در نوروز ۹۵ اظهار داشت: برای ایام نوروز راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت برای جابه جایی یک میلیون و ۸۶۰ هزار نفر صندلی ایجاد کرده است. وی به اقدامات صورت گرفته برای فراهم شدن از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل در رفت و آمد مسافران با ناوگان ریلی اشاره داشت و گفت: برای نوروز امسال یک میلیون و ۸۶۰ هزار نفر صندلی فراهم کردیم.

به گفته راشدی بیشترین آمار تردد قطارهای ناوگان ریلی جمهوری اسلامی ایران در مسیر تهران – مشهد و برعکس خواهد بود و پس از آن مسیر جنوب و اهواز در صدر بیشترین ترددهای ریلی قرار خواهند داشت.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن در ادامه نوسازی ناوگان ریلی با از رده خارج کردن واگن‌هایی با عمر بالا را از اولویت‌های در دستورکار راه آهن جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و بیان داشت: در این ارتباط در سال ۹۵ واگن‌هایی با عمر بالای ۵۰ سال را خارج می‌کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا