اجتماعی و فرهنگی

فعالیت ۲۱۸۵ پایگاه اورژانس در کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی خالدی درباره اقدامات اورژانس کشور در ایام نوروز اظهار داشت: ۲۱۸۵ پایگاه اورژانس در سطح کشور فعال است که از این تعداد ۸۳۳ پایگاه در شهرها و مابقی در جاده‌ها مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال ۲۹۸ ایستگاه سلامت در سطح کشور ایجاد شده که در ۵۴ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور خدمات درمانی به مردم ارائه می‌دهد.

خالدی افزود: در ۳ روز گذشته ۲۸۷۱ مورد مراجعه کننده به ایستگاه‌های سلامت داشته‌ایم و این تعداد به غیر از مواردی است که توصیه‌های پزشکی انجام شده است.

وی بیان داشت: از این تعداد ۱۶۱ مورد بیماری‌های قلبی، ۱۱۰ مورد بیماری تنفسی، ۲۵۴ مورد نیز بیماری گوارشی داشته‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در طول این مدت ۲۲ هزار و ۸۵۱ ماموریت انجام شده است که این آمار تا روز گذشته ساعت ۸ صبح بوده است که تاکنون ۷۵۰۰ ماموریت باید به این تعداد اضافه شود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۷ هزار و ۱۶۳ مورد ماموریت غیرتصادفی تاکنون توسط اورژانس کشور انجام شده است که ۷۱۸۹ مورد بیماران قلبی و عروقی بودند که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

خالدی افزود: در طرح امداد نوروزی در شهر تهران ۳۷۸ ماموریت داشته‌ایم که ۱۱۸ مورد آن توسط آمبولانس‌های موتوری انجام شده است.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: ۴۹۷۰ آمبولانس در سطح کشور به کارگیری شده است که ۵۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در سراسر کشور استفاده می‌شود.

خالدی افزود: ۲۱ فروند بالگرد آمبولانس نیز خدمات لازم به مردم را در هنگام حوادث ارائه می‌دهد که دستور بکارگیری از بالگردها در مناطق صعب‌العبور نیز صادر شده است. 

وی افزود: در طرح امداد نوروزی ۹۸۵۸ مورد مشاوره تلفنی به نیازمندان خدمات درمانی داده شده است.

خالدی یادآور شد: اکیپ‌های بهداشت محیط نیز از اول اسفند آغاز به کار کرده است و تمامی رستوران‌ها و مراکز گردشگری مورد بازدید این اکیپ‌ها قرار گرفته است.

سخنگوی اورژانس کشور درباره افرادی که از ۲۶ اسفند تاکنون فوت شده‌اند گفت: آمار تصادفات فوتی را بر اساس قانون باید پزشکی قانونی اعلام کند ولی فوتی‌های غیرتصادفی تاکنون ۴۴۶ نفر بوده است. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا