اجتماعی و فرهنگی

کاهش تلفات درتصادف های سال ۹۴+آمار

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سردار تقی مهری در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران گفت: در آستانه سال ۹۵ نیروی انتظامی ایران با برنامه ریزی که در حوزه ترافیکی و انتظامی انجام داده است سال خوب و ایمنی را برای هموطنان فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی برنامه ریزی هایی را برای سال ۹۵ انجام داده است و با حداکثر توان خود و آمادگی صد در صدی برای برقراری نظم در رفت آمد و در سطح جاده های داخل و بیرون شهر زمینه را فراهم می کند تا هموطنان بتوانند ایام خوبی را سپری کنند.

سردار مهری افزود: نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی با برنامه ریزی هایی که در سالهای گذشته داشته است از سال ۸۴ تا پایان ۹۳ بیش از ۱۰ هزار نفر کمتر در تصادفات کشته شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: آمار کشته ها در سال ۸۴ بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر و تا پایان سال ۹۳ به ۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر کاهش پیدا کرده است که ۴۰ درصد نسبت به سال ۸۴ کاهش داشته است.

وی افزود: با وجود افزایش خودرو در سال ۸۴ ، نیم میلیون افزایش خودرو داشتیم اما اکنون این رقم افزایش یافته و بیش از ۱۰۰ میلیون موتورسیکلت در کشور شماره گذاری شده و در حال تردد هستند.

سردار مهری با بیان اینکه امروز با افزایش سفرها در کشور مواجه هستیم، گفت: با توجه به شرایط زندگی امروزه نیل به سفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه سال ۹۴ ،‌ کشته ها نسبت به سال گذشته ۴۵۰ نفر کاهش داشته که بیانگر رعایت قانون و مقررات توسط مردم و همکاری بین پلیس و همه دستگاه های امدادی کشور است.

سردار مهری افزود: ۱۴ هزار نفر در ۱۰ ماهه امسال در تصادفات جان خود را از دست دادند که ۲۲ درصد آنان عابر پیاده بودند که بیانگر این است که عابران باید به قوانین بیشتر توجه کنند و از این تعداد ۲۴ درصد از این کشته ها موتورسیکلت‌سوارها بودند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اگرچه نسبت به سال گذشته کاهش تلفات را داشتیم اما براساس تحقیقی که در سال ۹۳ انجام دادیم ، ۷ درصد درآمد تولید ناخالص ملی کشور در تصادفات به هدر رفته است که این نیازمند توجه ویژه‌ای در این بخش است.

سردار مهری ادامه داد: تعداد از متخلفان باعث ایجاد خسارت به بقیه می شوند بطوریکه امسال ۳ هزار راننده متخلف باعث کشته شدن بیش از ۱۴ هزار نفر شدند که باید اقدامات کنترلی نسبت به کسانی که رعایت نمی کنند صورت گیرد.

وی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در همه سطوح حضور فعالی دارد تا در سال جاری شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم و در نوروز ۹۵ با رعایت قوانین و مقررات به سمت کاهش تخلفات پیش برویم.

سردار مهری گفت: کسانی که قوانین را رعایت می کنند توسط تعداد اندکی از متخلفان مورد اذیت قرار می گیرند و این دسته باید با رعایت قوانین و مقررات خسارت کمتری را به دیگران وارد کنند.

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چب، خواب‌آلودگی از جمله دلایلی است که بیشترین تاثیر را در تلفات جاده ای داشته است که در نوروز گذشته ۳۸ درصد افرادی که جان خود را از دست داده‌اند به این دلیل بوده است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا