شورای شهر

شورا مخالف یا موافق طرح شناور ساعت کار؟/ پیشنهاد ارائه خدمات شبانه روزی در تهران

به گزارش شورا‌آنلاین، محمد علیخانی در رابطه با تاثیر طرح شناور شدن ساعت کاری در ابتدای مهرماه گفت: این طرح تأثیری بر روی کاهش ترافیک داشته است،البته نمی‌خواهم ادعا کنم چه میزان بوده ۱۰ یا ۲۰ درصد، اما تأثیر داشته و به گفته شهرداری مستنداتی وجود دارد.

وی ادامه داد: بر روی ساعات ارائه خدمات به طورکلی در شهر باید بازنگری کنیم، چراکه معتقدم برخی خدمات را می‌توان مانند فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی در شب ارائه کرد. 

علیخانی گفت: در این صورت ساعات پیک ترافیک که اغلب عصرها و اوایل صبح است در ساعات مختلف تقسیم می‌شود و بار بالای ترافیک را اینگونه نخواهیم داشت. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: می‌توانیم ۱۰ الی ۲۰ منطقه را که نقاط خاصی از شهر هستند مانند تجریش به گونه ای کرد که در شبها خدمات در آنجا ارائه شود تا هم بحث اشتغال و گردشگری را داشته باشیم و هم ترافیک کم شود، در این صورت رضایتمندی و آرامشی که در شب وجود دارد برای شهروندان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به گفته‌های وزیر مسکن و شهرسازی مبنی بر اینکه شهر برای حرکت و سکونت است، گفت: متأسفانه به زندگی اشاره‌ای نمی‌شود، ما شهر را برای زندگی می‌خواهیم، نه اینکه فقط در حال حرکت باشیم و بعد به خانه بیاییم و بخوابیم.

علیخانی ادامه داد: به نظر بنده ساعات پایانی که شهر آرامش دارد، مردم تمایل دارند مکان‌هایی وجود داشته باشد که بتوانند از آن استفاده کنند، در این صورت هم اشتغالزایی خواهیم داشت و هم کاهش ترافیک و خیلی‌ها کارهایشان را می‌توانند در شب‌ها انجام دهند و اوج ترافیک به خیابان‌ها نیایند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال بررسی این طرح‌ها هستیم، گفت: مستندات تأثیر شناور شدن ساعات کاری وجود دارد، شهرداری اعلام کرده که درصدهایی از این تأثیر را در برخی نقاط شهر آمارگیری کرده، ولی ما مستندات آن را خواسته‌ایم و قرار است جلسه‌ای بابت آن بگذاریم. 

وی ادامه داد: چرا که اگر تأثیر شناور شدن ساعت کاری اینقدر بالا باشد که از سوی شهرداری اعلام شده، قطعاً باید پیگیر این طرح باشیم و روی بحث ساعت‌ها بیشتر کار کنیم، مطالعه انجام دهیم و ببینیم در چه موارد یا در چه ساعاتی می‌توان این تغییرات را در شهر اعمال کرد. 

وی به تجربه موفق برخی از کشورها در این باره اشاره‌ای کرد و گفت: حتی می‌توانیم ساعت ارائه خدمات را در برخی ادارات به هنگام عصر و به صورت شیفت‌های مازاد برقرار کنیم و برخی خدمات را اینگونه ارائه دهیم. 

وی گفت: ترافیک در حال حاضر در ساعات صبح و عصر در شهر وجود دارد که باید به دنبال راه‌حل‌هایی برای کاهش آن باشیم. 
منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا