مدیریت شهری

برنامه گردشگری شهرداری تهران درنوروزچیست؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  به نقل از  پایگاه خبری «تهران سما»، در آستانه سال نو شهرداری تهران برنامه‌هایی برای گردشگران دارد که از جمله آن انتشار ویژه نامه نوروزی هفته نامه تصویر تهران برای گردشگران نورزی شهر تهران، آماده سازی محل اسکان زائران، مسافران و گردشگران نوروزی در مجاورت حرم مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)، معرفی جاذبه‌ها و اماکن تاریخی، طبیعی و تفریحی منطقه ۳ تهران در ایام نوروز به مسافرین نوروزی و جاذبه‌های گردشگری شمال تهران، با  اجرای طرح استقبال از بهار برای حضور گردشگران نوروزی آماده شده است.

توزیع ویژه نامه در ستادهای گردشگری

ویژه نامه نوروزی هفته نامه تصویر تهران که تنها هفته نامه تصویری شهر تهران است ، همزمان با فرار رسیدن تعطیلات نوروزی در هشت صفحه منتشر شده که در اختیار گردشگران نورزی شهر تهران قرار می گیرد. 

هفته نامه تصویری شهر تهران در ویژه نامه نوروزی خود نقشه مناطق شهر تهران ، خطوط راه آهن شهری تهران (مترو) و نیز نقشه خطوط سامانه تندرو  را منتشر کرده است که در ستادهای گردشگری نوروزی در اختیار مسافران قرار می گیرد.

یکی از جذابیت های هفته نامه تصویر تهران معرفی مکان های گردشگری است که رایگان می توان از آنها بازدید کرد. این در حالی است که این صفحات با عنوان « کجا بریم با چند تومان » هزینه های محل های دیدنی شهر تهران را به مخاطب اعلام کرده است به طوری که باغ ها و بوستان‌های شهر تهران، موزه‌ها، مجموعه های فرهنگی به صورت دقیق معرفی شده است.

گفتنی است ویژه نامه نوروزی هفته نامه تصویر تهران به همت مجموعه آژانس عکس تهران وابسته به مرکز ارتباطات و امور بین المللی شهرداری تهران تهیه شده و از طریق ستاد گردشگری نوروزی توزیع می شود.

اسکان گردشگران در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

شهردار منطقه ۲۰ از آماده سازی محل اسکان زائران، مسافران و گردشگران نوروزی این منطقه جنوبی در مجاورت حرم مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) خبرداد.

 سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: افرادی که قصد اقامت موقت در ایام نوروز در شهر تاریخی و مذهبی ری را دارند می توانند از امکانات رفاهی و عمومی که از سوی مدیریت شهری ارائه می شود بهره مند شوند.

صفوی به آماده سازی مجموعه ورزشی سلمان فارسی واقع در بلوار سلمان فارسی اشاره کرد و افزود: محل اسکان را در مجاورت حرم مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) پیش بینی کرده ایم تا تردد زائران و مسافران تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر خدمات رفاهی و عمومی، خدمات فرهنگی نیز ارائه می شود، ادامه داد: نمایشگاه فرهنگی بهار همدلی، ایستگاه تربیت بدنی و کتابخانه موقت در مجاورت محل اسکان راه اندازی می شود تا به مسافران خدمات فرهنگی رایگان ارائه شود.

صفوی افزود: استفاده رایگان از تورهای ری گردی از دیگر خدمات گردشگری است که به مسافران در این محل ارائه می شود تا با آثار تاریخی و مذهبی این شهر باستانی بیش از پیش آشنا شوند.

وی به چیدمان سفره هفت سین برگرفته از هنرهای سنتی شهرری در محل اسکان اشاره کرد و گفت: بوستان ترافیک منطقه ۲۰ نیز در مقابل محل اسکان واقع شده که همزمان با ایام نوروز میزبان علاقه مندان است و ویژه برنامه های آموزشی، هنری وتفریحی با محوریت آموزش مبانی ترافیکی ارائه می کند.

صفوی با اشاره به اینکه گروه های پشتیبانی و مدیریت بحران در محل اسکان آماده باش هستند، افزود: تدابیر امنیتی برای جلوگیری از بروز حادثه های احتمالی در این محل پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان یادآور شد: مسافران نوروزی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به ایستگاه های اطلاع رسانی در سطح منطقه مراجعه کنند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شمال تهران به مسافرین نوروزی

جاذبه ها و اماکن تاریخی، طبیعی و تفریحی منطقه ۳ تهران در ایام نوروز به مسافرین نوروزی و شهروندان معرفی شد.

مهدی پیرهادی دبیر ستاد گردشگری نوروزی این منطقه گفت: بیش از  5 هزار نسخه بروشور، چندین هزار نسخه کتابچه و نقشه های راهنما جهت معرفی اماکن تفریحی، فرهنگی و طبیعی این منطقه منتشر شده که در ایستگاههای گردشگری این منطقه توزیع می شود.

وی  بوستان های ملت، آب و آتش و بهشت مادران، خانه ی موزه ی شهید استاد مطهری، سالن تیراندازی سئول ، موزه ی هنرهای دینی امام علی (ع)، باغ موزه ی دفاع مقدس ، امامزاده قاضی الصابر، سینما فرهنگ، حسینیه ی ارشاد و مسجد قبا را از مهمترین اماکن گردشگری این منطقه عنوان کرد که در ایام نوروز پذیرای شهروندان و میهمانان تهران هستند.

 پیرهادی افزود: این ایستگاه‌ها از ۲۶ اسفند ماه تا ۱۲ فروردین ماه سال جدید در میدان ونک  ،ضلع غربی مقابل ایستگاه تاکسی، بوستان ملت مقابل درب ورودی پردیس ملت، میدان مادر، بلوار میرداماد و مترو شهید حقانی مستقر می شوند.

وی توزیع کتابچه‌های گردشگری منطقه ۳، نقشه‌ی اماکن دیدنی شهر تهران و بروشورهای راهنمای گردشگری را از جمله  خدمات پیش بینی شده در ایستگاه‌های اطلاع رسانی عنوان کرد و افزود: نیروهای مستقر در این ایستگاه‌ها نیز از گروههای شهریاران جوان هستند که توضیحات و راهنمایی لازم را به مسافرین و شهروندان ارائه می کنند.

شمال تهران برای حضور گردشگران نوروزی آماده شد

با توجه به جاذبه های گردشگری شمال تهران، این منطقه با  اجرای طرح استقبال از بهار برای حضور گردشگران نوروزی آماده شد.

مجتبی یزدانی شهردار این منطقه با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: با توجه به  ضرورت اجرای برنامه های ویژه نوروز طرح مهمان طهران با شعار " تهران میزبان ایران " و اجرای طرح استقبال از بهار برنامه ریزی اجرایی در روزهای پایانی سال بگونه‌ای اجرا شد تا شهروندان بتوانند از فضاهای گردشگری منطقه به نحو احسن استفاده نمایند.

وی به وجود امامزاده ها و مراکز مذهبی شمال تهران اشاره کرد و گفت: منطقه یک دارای جاذبه های مذهبی،فرهنگی، علمی، تفریحی، تاریخی و قطب طبیعت گردی  است و شهروندان تردد بالایی در اماکن زیارتی به خصوص امامزاده صالح(ع) دارند که بهسازی، ساماندهی و پاکسازی معابر منتهی به این مراکز به طور ویژه در حال انجام است.

شهردار منطقه یک وجود رود دره‌ها را از مهمترین جاذبه‌های گردشگری منطقه دانست و تصریح کرد: شمال منطقه به دامنه های البرز متصل می شود که گردشگران خاص خود را دارد و تمهیدات و تسهیلات لازم برای سهولت و ایمنی در تردد آنها در حال اجراست.

یزدانی تصریح کرد: منطقه یک علاوه بر گردشگران ثابتی که جهت استفاده از جاذبه‌های تاریخی، علمی، فرهنگی نظیر  کاخ موزه ها، مرکز علوم و ستاره شناسی، موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد، اماکن زیارتی و بوستان های فرامنطقه ای مانند جمشیدیه، نیاوران،قیطریه و…  همچنین مسیرهای ویژه کوهنوردی به منطقه جذب می شوند، از طریق ایستگاه های اطلاع رسانی نیز در جریان برنامه‌های گردشگری درون و برون شهری قرار می‌گیرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا