اجتماعی و فرهنگی

۱۵ هزار پرواز نوروزی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در طول زمان ۲۳ روزه بین ۲۵ اسفند‌ماه تا ۱۸ فروردین‌ماه ایرلاین‌ها حدود ۱۴ هزار و ۶۵۰ پرواز برنامه‌ای خواهند داشت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

 

معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی همچنین از برنامه‌ریزی برای افزایش پروازهای فوق‌العاده در ایام نوروز خبر داده و اعلام کرده است: ایرلاین‌ها در مسیر‌های داخلی در طول این روزها ۱۶۸۴ مجوز پرواز فوق‌العاده نیز دریافت کردند. در مسیر‌های بین‌المللی نیز طبق اعلام سازمان هواپیمایی تغییراتی به وجود آمده است. در طول این مدت ۱۶۲۴ پرواز بین‌المللی انجام خواهد گرفت که نسبت به نوروز سال گذشته رشد چهار درصدی می‌دهد و همچنین ۱۷۸۰ مجوز پرواز فوق‌العاده بین‌المللی نیز در این حوزه صادر شده است.

 

با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی تلاش شده سهم بازار سیاه در بازار‌های بلیت هواپیمایی در ایام نوروز کاهش پیدا کند. سال گذشته و با توجه به اجرایی شدن طرح متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما برخی از ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی با استفاده از امکان چارتری کردن پروازها یک بازار سیاه گسترده در ایام نوروز به وجود آوردند که نتیجه آن رسیدن قیمت بلیت از نرخ‌های بسیار پایین به چند میلیون تومان بود.

 

در سال جاری اما با استفاده از راهبردهایی وزارت راه و شهرسازی توانست با وجود برخی قانون‌گریزی‌ها کنترل بخش زیادی از بازار را به دست بگیرد.

 

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره‌ی احتمال فعال‌شدن بازارهای سیاه در ایام نوروز اعلام کرد: هرچند نمی‌توان در مقابل تمام احتمالات پیش‌رو برای دورزدن قانون ایستاد اما به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از بازار قواعد مربوط به این خرید و فروش را رعایت کرده است.

 

هرچند تا پایان ایام نوروز نمی‌توان ارزیابی دقیقی از وضعیت قیمت‌های بلیت یا تورهای مسافرتی ارائه کرد، اما به نظر می‌رسد بازار در طول این روزها آرامشی نسبی را تجربه می‌کند. آرامشی که شبیه به آن در سال گذشته ممکن نبود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا