شورای شهر

تاریک و روشن های خیابان ولیعصر از نگاه عضو شورا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حقانی در مورد کاشت گونه‌های گیاهی ترون و شمشاد در خیابان ولیعصر(عج) گفت: کاشت اینگونه گیاهی در زیر درختان بلامانع است اما باید بگویم که به دلیل سنگ فرش کردن جوی خیابان ولیعصر(عج)، امکان کاشت گونه گیاهی وجود ندارد مگر اینکه در پیاده‌روها که محل نامناسبی است؛ درختی بکارند.

 

وی در پاسخ به این سوال که شورای شهر بر کاشت گونه‌های گیاهی در خیابان ولیعصر(عج) نظارتی ندارد گفت: صلابت خیابان ولیعصر(عج)، تکیه بر تاریخ و وضعیت طبیعی آن دارد و باید مدیریت شهری نسبت به حفظ آن اهتمام ویژه داشته باشد.

 

حقانی با بیان اینکه باید آب روان و نه قطره‌ای در خیابان ولیعصر(عج) جریان داشته باشد گفت: باید همه درختان در یک ردیف و داخل جوی و نه در پیاده رو کاشته شوند اما متاسفانه اینگونه نیست و اهتمامی برای حفظ درختان این خیابان وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه باید سنگ فرش‌های این خیابان جمع شود و در مواردی نسبت به خشکه چینی اطراف درختان اقدام شود گفت: باید آب جاری بدون هیچگونه آلودگی به درختان تزریق شود.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با انتقاد از وضعیت بلندمرتبه سازی در این خیابان تاریخی گفت: اگر بخواهیم که درختان این خیابان حفظ شود باید بلندمرتبه سازی متوقف شود و طرح موضعی برای نجات این خیابان اتخاذ شود چراکه در آینده نه چندان دور خواهید دید که برج‌های این خیابان چه بلایی بر سر درختان خواهند آورد.

 

وی افزود: به دلیل بلند مرتبه سازی ریشه عمیق درختان این خیابان با سیمان و نیلینگ خفه می‌شود و به علت مقاوم سازی ساختمان‌های بلند مرتبه ریشه درختان محبوس شده و پس از مدتی درختان پژمرده و ناتوان می شوند و در آینده نزدیک درختان خشک می شوند.

 

حقانی با بیان اینکه کمیسیون محیط زیست شورای شهر بارها نسبت به بلندمرتبه سازی در این خیابان هشدار داده است گفت: بارها تذکر دادم اما نمی‌دانیم با این تصمیمات چه کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا