ورزشی

تشکر خادم از رییس جمهور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رسول خادم در مورد اینکه گفته می‌شود نامه او به رئیس‌جمهور خلاف کار اداری بوده است، گفت: قهرمانان ملی ما مربوط به فدراسیون یا یک نهاد خاص نیستند بلکه متعلق به مردم هستند و نتیجه‌ای که در المپیک کسب خواهد شد برای همه است. ورزشکاران ما وقتی مقابل حریفان که قرار می‌گیرند تنها خودشان نیستند بلکه آبروی ملی مقابل کشورهای دیگر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ این واقعیتی است که در فضای المپیک پنهان مانده است. من هم به عنوان یک عضو کوچک ورزش کشور وظیفه دارم از قهرمان ملی حمایت کنم چون آنها باید اسباب آبرو شوند. مردم ما گرفتار مسائل اقتصادی و معضلات اجتماعی هستند و به قهرمانان ملی نیاز دارند. آنها نقطه امید مردم هستند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: امکان ندارد فقط فدراسیون‌های المپیکی بار این مسئولیت را به دوش بکشند. ۱۰۹ میلیارد بودجه فدراسیون کشتی در سال است که تنها ۶.۵ درصد آن را وزارت ورزش می‌دهد و این کفاف برنامه‌ها را نمی‌دهد و دستگاه ورزش هم دستش بسته است. فدراسیون کشتی تمام بارش را خودش به دوش می‌کشد.

خادم گفت: دولتمردان ما می‌توانند کنار قهرمانان باشند و وظیفه من به عنوان عضو کوچک در ورزش این بود که این پیام را پیگیری کنند. از رئیس‌جمهور هم ممنونم که به این موضوع توجه کردند و دستگاه‌هایی را برای بررسی وضعیت مامور کردند و امیدوارم حمایت‌ها صورت بگیرد و دستور رئیس‌جمهور عملی شود.

وی گفت: کشتی ورزش ملی و بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران است. مردم هم مسائل و موضوعات کشتی را تنها به عنوان ورزش پیگیری نمی‌کنند بلکه این رشته بخشی از افکار و فرهنگ جامعه محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد افت و خیزهای کشتی‌گیران عنوان کرد: این یک واقعیت است که کشتی‌گیرانی مانند حسن یزدانی و علیرضا کریمی گرچه خیلی سریع رشد کردند و مدعی هستند اما هنوز تجربه و پختگی لازم را ندارند و باید در رقابت‌های زیادی شرکت کنند تا این مسیر را طی کنند. اینها کشتی‌گیرانی هستند که شانس حضور در المپیک را دارند و فرایند پخته شدن یک کشتی‌گیر به ۳-۴ سال زمان نیاز دارد.

وی ادامه داد: کشتی‌گیرانی که نام بردیم چنین فرصتی را تاکنون نداشتند و به این دلیل فراز و نشیب به وجود آمده است.

خادم با اشاره به شرایط کمیل قاسمی گفت: قاسمی کشتی‌گیری باتجربه و مسابقات المپیک جهانی را دیده است. روند حرکت قاسمی را رو به جلو دیدم و امیدوارم در مسابقات قزاقستان موفق باشد. اگر حرکتی که شروع کرده ادامه دهد به مراتب بهتر از سال ل۲۰۱۴ عمل خواهد کرد. اگر از چابکی و تکنیک خود به خوبی استفاده کند می‌تواند حتی مدعی طلای المپیک باشد.

وی در مورد انتقادها به انتخابی تیم ملی گفت: ما هر سال متناسب با شرایط همان سال برنامه‌ریزی می‌کنیم. در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ در برخی وزن‌ها انتخابی را بین ۱۲ و ۱۳ نفر برگزار کردیم. ما در سال المپیک مسابقات گزینشی هم داریم و انتخابی خود را در دو بخش انجام می‌دهیم. در اوزانی که سهمیه نداریم تا زمانی که سهمیه کسب نکنیم نمی‌توانیم انتخابی را برگزار کنیم. کشتی‌گیری که سهمیه می‌‌گیرد بار ملی را به دوش می‌کشد و مطمئنا بدنش از سایر نفرات آماده‌تر است.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: تورنمنت‌های تدارکاتی برای المپیک در نظر داریم که نمی‌توانیم به راحتی از کنار آنها عبور کنیم. در مجموع شرایط سختی در هر وزن داریم و شورای فنی بر اساس واقعیت‌های سال المپیک تصمیم‌گیری کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا