اجتماعی و فرهنگی

بازداشت عامل اختلاس ۷ میلیاردی در رشت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین   سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان گیلان  اظهار داشت: با ارائه شکوائیه‌ای از سوی اداره حقوقی یکی از بانک‌های سطح شهرستان رشت مبنی بر کم شدن وجوه بانک از خزانه، پیگیری موضوع در دستورکار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت. 

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: کارآگاهان با پیگیری‌های همه جانبه و تحقیقات صورت گرفته به رئیس خزانه این بانک دولتی مشکوک شده و وی را دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل کردند. 

سردار میرحیدری با بیان اینکه متهم در‌‌ همان ابتدا با توجه به دلایل و مستندات جمع آوری شده بر علیه وی، به جرم خود اعتراف کرد، بیان کرد: متهم از اهمال و سستی عناصر نظارتی بانک سوء کرده و با جابه‌جایی اسکناس‌های ۱۰ هزار ریالی با ۱۰۰ هزار ریالی از خزانه بانک مرکزی استان که در محل خزانه این بانک مستقر است، به‌تدریج در مدت یک سال مبلغ ۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال به خزانه انتقال و سپس وجوه انتقالی را در قالب چک‌های مسافرتی آخر وقت اداری از بانک خارج می‌کرد. 

وی با اعلام اینکه متهم ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از وجوه سرقتی را پس از دستگیری به صندوق بیت المال عودت داد، گفت: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی و هم اکنون نیز در زندان به‌سر می‌برد. 

وی تصریح کرد: به‌منظور اهمال و کوتاهی عناصر نظارتی در زمان مدت ارتکاب جرم، عناصر نظارتی احضار و تحقیقات آنان از سوی مقام قضایی صادر شده که مراتب تحت پیگیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا