اجتماعی و فرهنگی

آخرین آمار سرقت در تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه دستگیری ۱۳۷ سارق در جمع خبرنگاران به کاهش ۱۲ درصدی سرقت در سطح شهر تهران اشاره و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳۰۰ باند سرقت در مجموعه پلیس آگاهی تهران شناسایی و منهدم شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از قوه قضاییه درخواست کرد تا از اعطای مرخصی به محکومان و به خصوص سارقان در روزهای پایانی سال موافقت نکند تا شهروندان امنیت و ‌آرامش بیشتری را احساس کنند.

وی تأکید کرد: البته پلیس تهران این آمادگی را دارد تا توسط کلانتری، پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی این افراد را تحت‌نظر داشته باشد.

سردار ساجدی‌نیا در خصوص کاهش ۱۲ درصدی سرقت نسبت به سال گذشته، اعلام کرد: افزایش عملیات‌ها و دستگیری توسط پلیس باعث کاهش سرقت در سطح تهران بزرگ شده است.

عالی‌ترین پلیس پایتخت اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های لازم برای سال ۹۵ تلاش خواهیم کرد با توکل بر خدا شاهد کاهش سرقت و برخورد با مجرمین باشیم.

وی در خصوص تعطیلات سال جدید به شهروندان این نکته را گوشزد کرد که پلیس حضور فعال خواهد داشت اما بهتر است مردم به نکات و تذکرات ارائه شده از سوی پلیس عمل کرده تا با آرامش بیشتری در سفر باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به دستگیری تعدادی از عمده‌فروشان مواد محترقه در عملیات دیروز پلیس اشاره کرد و گفت: نسبت به سال گذشته شاهد کاهش قاچاق مواد محترقه هستیم.

سردار ساجدی‌نیا به طرح‌های امنیت محله محور پرداخت و گفت: در سال آینده این طرح‌ها با قوت و قدرت ادامه خواهد یافت؛ همچنین طرح امنیت و آرامش در پارک‌ها و بوستان‌ها را در شش ماهه اول سال به طور جدی پیگیری خواهیم کرد تا با مزاحمان برخورد لازم را داشته باشیم؛ این طرح با همکاری پلیس امنیت و پلیس مبارزه با مواد مخدر اجرا خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی به اجرای طرح‌های نوروزی پلیس پایتخت اشاره و بیان داشت: مرحله اول این طرح از ۱۵ اسفند لغایت ۲۹ اسفند و مرحله دوم از یک فروردین تا ۱۵ فروردین است.

وی گفت: به واسطه اجرای این طرح‌ها امنیت خوبی در محدوده بازار، مراکز تجاری و خرید و فروش به وجود ‌آمده و کلیه نیروهای پلیس به صورت پیاده، موتورسوار و خودرویی در این طرح حضور دارند؛ البته پلیس امنیت و پلیس آگاهی به صورت نامحسوس در این طرح حاضر هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به خدمات مضاعف اداره گذرنامه در ایام پایانی سال و حتی ایام عید تعطیلات پرداخت و گفت: از ۱۵ اسفند تا پایان سال کلیه واحدهای صنفی رستوران‌ها و اغذیه‌فروشان می‌توانند تا ساعت یک بامداد فعالیت کنند.

سردار ساجدی‌نیا به همکاری پلیس با شهرداری تهران برای پاکسازی و ساماندهی دست‌فروشان اشاره و خاطرنشان کرد: در طول دو ماه محدوده بازار پاکسازی شد و ۵ نقطه برای حضور دست‌فروشان طراحی گردید. همچنین محدوده خیابان جمهوری پاکسازی شد تا در روزهای پایانی سال دست‌فروشان در پارک دانشجو استقرار یابند.

وی در خصوص پلیس اطفال، گفت: ما در حوزه اطفال مجرم زیادی نداریم اما چون آیین دادرسی کیفری موجود پلیس اطفال و کلانتری‌ها را لحاظ کرده این موضوع را اجرا کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا