اجتماعی و فرهنگی

ایرلاین‌‌ها ملزم به درج نرخ‌ها در سایت خود شدند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری،‌‌ رضا جعفرزاده ‌‌ضمن هشدار به مسافران هواپیما نسبت به خرید اینترنتی بلیت هواپیما از سایت‌های غیر مجاز‌ اظهار داشت: خرید بلیت اینترنتی هواپیما فقط از طریق سایت‌های مربوط به شرکت هواپیمایی فعال، مجاز است و سایر سایت‌های فروش اینترنتی بلیت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

وی به لزوم اجرای دستورالعمل حقوق مسافر توسط شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد و ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری ملاک عملکرد شرکت‌های هواپیمایی را رعایت حقوق مسافران و جلب رضایت آنها می‌داند.
جعفرزاده با بیان اینکه اکیپ‌های نظارتی در ایام نوروز افزایش خواهد یافت تأکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در راستای نظارت‌های دقیق بر فروش بلیت هواپیما به خصوص در ایام پیک سفر که تقاضا بیشتر است، تلاش می‌کند بررسی‌های جامعی داشته و برای جلب رضایت مسافران تمام تمهیدات خود را بکار گیرند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، نسبت به اطلاع رسانی به موقع، صحیح و شفاف، مسافران را از وضعیت تاخیرات احتمالی و یا کنسلی پرواز مطلع کنند.
وی‌ تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی باید به منظور سهولت دسترسی نرخ‌های بلیت پروازها در مسیرهای مختلف، لیست نرخ‌های آنالیز شده و نهایی را از طریق وب سایت‌های رسمی شرکت هواپیمایی مربوطه و یا دفاتر خدمات مسافرت هوایی در اختیار مشتریان قرار دهند.
‌جعفرزاده‌ ضمن تاکید بر ضرورت اجرائی شدن توصیه های دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در امر اطلاع رسانی گفت: روابط عمومی‌ها همواره متقاضیان را از خرید بلیت هواپیما از مراکز غیر معتبر منع کرده و از درج نرخ بلیت و داشتن لوگوی شرکت اطمینان حاصل کنند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری‌ از مسافران خواست‌ جامه‌دان فرودگاه را از وجود اشیاء و سایل قیمتی خود قبل از تحویل مطلع ‌کنند.
وی‌‌ از متقاضیان خرید بلیت هواپیما خواست‌ نسبت به تهیه بلیت هواپیما از مراکز و سایت‌های غیر‌مجاز خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش بلیت خارج از نرخ ارائه شده توسط شرکت‌های هواپیمایی از سوی دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری که لیست دفاتر مجاز بر روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir،  قابل مشاهده است می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۱۰۲۲۳۵۵ دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت سازمان هواپیمایی کشوری تماس بگیرند تا نسبت به برخورد با آنها اقدام شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا