اجتماعی و فرهنگی

عملیات بانکی بین ایران و اروپا برقرار شده است؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی سنگینیان گفت: به طورکلی شواهد نشان می‌دهد ارتباط بین بانک‌های ایرانی و اروپایی برقرار شده است اما عملیات بانکی به این معنی که منابع جابجا شود یا ال سی مانند روال گذشته بدون محدودیت گشایش شود، هنوز اتفاق نیفتاده است.

 

وی درباره دلایل کندی برقراری ارتباطات بانکی بین بانک‌های ایران و بانک‌های اروپایی پس از اجرایی شدن برجام ادامه داد: بعضی بانک‌های بزرگ عمدتا به دلیل تحریم‌های آمریکا و ریسکی که در بیزینس خود می‌بینند برای تصمیم‌گیری و بررسی ریسک کارشان به زمان نیاز دارند.

 

 

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: موضوع مهم دیگر در این زمینه این است بانک‌های داخلی باید با بانک‌های مرتبط اروپایی قرارداد ببنند؛ یعنی هر بانک داخلی باید با یکی از بانک‌های خارجی برای گشایش ال سی قرارداد کارگزاری ببندد؛ فرآیندی که به دلیل بررسی شرایط بانک‌های ایرانی از سوی بانک‌های اروپایی، زمان‌بر است.

 

سنگینیان تصریح کرد: برقراری ارتباط بین بانک‌های ایرانی و اروپایی در حال انجام است اما به طور طبیعی نمی‌توان انتظار داشت که خیلی سریع این اتفاق رخ دهد. تا کنون برقراری سوئیفت قدم بزرگی بود اما عقد قرارداد‌ها و گرفتن اعتبار و سایر مراحل باید از سوی بانک‌ها پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا