اجتماعی و فرهنگی

واردات پیاز تکذیب شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید یعقوب موسوی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این شایعات فقط توسط افراد سودجو و دلالان مطرح می شود که می خواهند پیاز را با قیمت ناچیز در منطقه خریداری کنند و با چندین برابر در بازارهای کشور بفروشند.

وی تصریح کرد: با توجه به بروز سرما در اوایل برداشت پیاز در جنوب کرمان برداشت این محصول به کندی صورت گرفت و باعث افزایش قیمت در بازارهای کشور شد.
وی گفت: با همکاری کشاورزان پیازکار جنوب کرمان در زمینه برداشت محصول و تامین پیاز بازارها قیمت به حد معمول خود رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان از کشاورزان و مردم خواست به این گونه شایعات توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: پیاز در جنوب استان کرمان در دو مرحله کشت می شود که شامل کشت نوبت اول و کشت طرح استمرار (خارج از فصل) است.
موسوی گفت: برداشت محصول پیاز نوبت اول از ابتدای دی ماه آغاز می شود و تا پایان بهمن ادامه دارد که در نوبت اول این محصول دو هزار و ۴۵۰ هکتار سطح زیر کشت بوده و تاکنون ۷۰ درصد آن برداشت شده است.
وی افزود: در طرح استمرار (خارج از فصل) نیز سه هزار و ۶۰۰ هکتار کشت شده است و برداشت آن از اسفندماه سال جاری آغاز می شود.
وی به اقلیم خاص جنوب استان کرمان اشاره و تصریح کرد: کاشت و برداشت محصول پیاز در جنوب کرمان همزمان انجام می شود که البته منحصر به فرد است.
جنوب کرمان متشکل از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان، سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا