اجتماعی و فرهنگی

انبار میوه های قاچاق کجاست؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عبدالحسین رحیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰۰ بازار میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران خدمات کشاورزی ارائه می‌کنند، گفت: هر ساله این میادین میوه و تره‌بار را در تهران افزایش می دهیم.

 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با تأکید بر این موضوع که در شب عید مشکلی از لحاظ کمیت محصولات نداریم، گفت: محصولات داخلی هستند و آنها را شب عید توزیع می‌‌کنیم.

 

به گفته رحیمی قیمت محصولات در میادین میوه وتره‌بار ۴۰ درصد پایین‌تر از بازار است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۴۰ جایگاه در میادین ایجاد کرده‌ایم و به صورت رایگان در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار داده‌ایم گفت: نمایندگان ستاد تنظیم بازار در این جایگاه مستقر و محصولات تنطیم بازار را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه ۲۰ جایگاه نیز برای تک‌محصولی‌ها در نظر گرفته‌ایم گفت:‌ تولید‌کنندگان در استان‌ها وجود دارند که نمی‌توانند غرفه اجاره کنند و محصولاتی دارند که می‌توانند آنها را حداکثر ۲ ماه ارائه کنند به آنها غرفی داده تا با قیمت پایین‌تر و با کیفیت بالا محصولات خود را عرضه کنند چرا که دیگر واسطه‌ای وجود ندارد و باید قیمت‌ها را پایین‌تر دهند.

 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های ۱۳ فروردین روز طبیعت گفت: در این روز ۲۲ جایگاه در نظر گرفته و اقلام ضروری را توزیع می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه از ۲۲ اسفند ماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱ بازارها به صورت یکسره باز هستند گفت:‌به جز روز شهادت حضرت زهرا بازارها تعطیل است تا پایان اسفند میادین باز هستند.

 

رحیمی در خصوص برنامه‌های میادین در ایام عید گفت: روز اول و دوم فروردین تعطیل و روز سوم و چهارم ۱۵ میدان از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ باز و از ۵ تا ۱۲ فروردین تمامی میادین از ساعت ۸ تا ۱۳ بعداز ظهر باز هستند.

 

وی در خصوص میدان مرکزی میوه‌و تره‌بار شهر تهران گفت:‌مالکیت این میدان با شهرداری تهران است و حجره‌های آن به صورت سرقفلی واگذار شده است و اصناف بر اساس قانون نظام صنفی عمل می‌کنند و شهرداری به عنوان شهردار این بخش در بخش نظافت‌ رفت و روب و غیره عمل می‌کند.

 

وی در خصوص میوه‌های قاچاق در بازارها گفت:‌اینکه چه میوه‌ای وارد می‌شود ما دخالتی نداریم. اینکه کالایی قاچاق است با ما نیست اداره تعزیرات به جد وارد شده است.

 

رحیمی در ادام گفت:‌ اکیپ‌های را در میدان مرکزی تشکیل شده است که تک ‌تک حجره‌ها برا بررسی می‌کند و تا کنون فقط چند قلم محموله قاچاق کشف کرده‌اند که زیاد نبوده است.

 

به گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران میدان مرکزی بارانداز میوه‌های قاچاق نیست باراندازها بیرون شهر هستند و باید در مبادی ورودی کنترل شود این که بر روی میدان مرکزی زوم شود ما را از اصل مسئله دور می‌کندو باراندازها در شعاع دورتری از تهران هستند.

 

وی تأکید کرد: اگر یک محصول کشاورزی قاچاق در میادین ما توزیع شود رئیس بازار در جا عزل می‌شود. و اگر کالای خارجی در بازارها دیدید ما باید پاسخگو باشیم.

 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: فقط در بازارهای ما ۴ قلم میوه خارجی توزیع می‌شود آن هم نارگیل، آناناس، موز و انبه است که با ثبت سفارش و مجوز رسمی وارد کشور می‌شود و ما نیز آن را قانونی وارد کشور می‌کنیم.

 

رحیمی در پاسخ به این سوال که چرا شما می‌گویید ورود میوه‌های قاچاق به شهرداری بر نمی‌گردد میوه‌ قاچاق در جایی وارد می‌شود که ملک شهرداری است و با باسکول شهرداری کشیده می‌شود گفت:‌ یک کامیون وارد می‌شود پلمب است و ما آن را وزن می‌‌کنیم و برگه باسکول می‌دهیم اینکه داخل آن چه چیزی است باید بازرسی صنعت و معدن به روز کند در اختیار ما نیست.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اینجا به عنوان ویترین قاچاق مشتری را جذب می‌کند و عمل مجرمانه در ملک شهرداری رخ می‌دهد و شهرداری نیز به آنها باسکول می‌دهد گفت: مواردی از این میوه‌ها را کشف کرده و به تعزیرات اطلاع کدادهی‌ایم ام دست ما نیست.

 

رحیمی همچنین در بخش دیگر سخنانش در خصوص میوه‌های دست‌چین در میادین میوه و تره‌بار گفت:‌در گذشته بالای میوه درج کلمه دست‌چین بود اما اجازه دست‌چین به مشتری داده نیم‌شود اما حالا علاوه به کلمه دست‌چین نوشته‌ایم دست‌چین توسط مشتری او از دیروز این دست‌چین به ۲۰۰ غرفه اعلام کرده‌آیم و اگر به این موضوع تمکین نکند حتما برخورد می‌شود.

 

وی در ادامه گفت:‌البته نایلون میوه‌های دست‌چین را هم سبز رنگ کرده‌آیم و در آینده نیز در بالای این غرفه‌ها بنرهایی نصب کرده که متمایز شود و باید آرام آرام در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

 

وی همچنین در خصوص بازارهای مشارکتی گفت: احداث بازارهای مشارکتی را متوقف کرده‌ایم و با یک فرمول جدید در حال طراحی هستیم تا مشکلات گذشته برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا