اجتماعی و فرهنگی

سرانجام میوه های قاچاق چه می شود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدعلی طهماسبی ضمن رد ادعای رییس اتحادیه باغداران استان مازندران مبنی بر ورود رسمی و با مجوز میوه‌های قاچاق به کشور اظهار کرد: وقتی در کشور انواع محصولات کشاورزی و میوه به حدی تولید می‌شود که باید برای افزایش صادرات و فروش آن در بازار داخلی فکری کرد. چرا وقتی محصول روی دست تولید‌کنندگان مانده باید به میوه‌های وارداتی مجوز داده شود؟

 

وی با تاکید بر این‌که هیچ یک از دستگاه های متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک مجوزی برای ورود میوه‌های خارجی صادر نکرده‌اند، گفت: قاچاقچیان همه را خسته کرده‌اند و تنها منافع خود را می‌بینند در حالی که همچنان پرتقال والنسیای جنوب روی درخت باقی‌مانده است و حجم تولیدات انواع میوه در کشور چند برابر نیاز داخلی است.

 

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با ورود رسانه‌ها به مساله‌ میوه‌های قاچاق روشنگری لازم در جامعه ایجاد شد و دستگاه‌های نظارتی جدی‌تر برای برخورد با این معضل ورود پیدا کردند؛ به گونه‌ای که هم‌اکنون تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال جمع آوری محموله‌های میوه‌ قاچاق و برخورد با قاچاقچیان هستند که باید ادامه پیدا کند.

 

به گفته طهماسبی، دستگاه‌های نظارتی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات حکومتی حتی به میادین میوه و تره‌بار ورود پیدا کرده‌اند و محموله‌های قاچاق را شناسایی و جمع‌آوری می‌کنند و اگر این روال مانند روزهای گذشته ادامه پیدا کند، تولید‌کننده احساس امنیت می‌کند و می‌توان نسبت به بازاری خوب و مناسب برای انواع میوه در آستانه شب عید امیدوار بود.

 

 

وی اظهار کرد: در سال جاری بالغ بر ۴.۵ میلیون انواع مرکبات، بیش از سه میلیون تن سیب و بیش از ۳۰۰ هزار تن کیوی در کشور تولید شده است که بسیار بیشتر از نیاز داخلی است و علی‌رغم ادامه داشتن صادرات این محصولات طی ماه‌های گذشته همچنان مازاد انواع میوه در بازار مصرف مشاهده می‌شود، چراکه روی دست تولید‌کنندگان باقی مانده است و باید برای بازارسانی آن فکری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا