سیاسی

افزایش ۲۱ درصدی صادرات نفت به هند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین روزنامه تایمز آو ایندیا روز پنجشنبه در گزارشی نوشت ،شرکت های نفتی این کشور در ماه فوریه (بهمن – اسفند)روزانه ۲۱۵ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام از ایران وارد کرده اند که این میزان نسبت به ژانویه (دی – بهمن ) ۲۱ درصد افزایش نشان می دهد.

براساس گزارش ها، میزان واردات نفت خام هند از ایران در ماه فوریه امسال (بهمن – اسفند) تقریبا ۲ برابر میزان واردات این کشور در فوریه سال گذشته بوده است .
هند در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ روزانه ۱۱۱ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرد.
ایران با تامین ۶.۳ درصد از نفت وارداتی هند در ماه ژانویه (دی-بهمن)در جایگاه ششمین صادر کننده نفت به این کشور قرار گرفت .
هند ازمهمترین بازارهای هدف نفت صادراتی ایران به شمار می رود که در سال های تحریم ،حدود ۲۰ درصد از نفت خام صادراتی ایران را خریداری می کرد.
هند تحت فشار تحریم های اعمالی غرب در فوریه سال گذشته مجبور به کاهش واردات نفت از ایران شده بود.
براساس این گزارش ،تحریم های اعمالی غرب بر روی ایران، صادرات نفت این کشور را از ۲.۵ میلیون بشکه نفت در روز از سال ۲۰۱۱ به حدود یک میلیون بشکه نفت کاهش داد.
شرکت نفت «اسار اویل» با واردات ۱۱۰ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز بزرگترین خریدار نفت خام ایران در ماه فوریه بود و شرکت پالایش و پتروشیمی منگلور با وارات حدود ۶۹ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز در رده دوم وارد کنندگان نفت قرار داشت .
شرکت «ایندین اویل» که بندرت از ایران نفت می خرد، در ماه فوریه (بهمن – اسفند) ۳۵ هزار و ۸۰۰ بشکه نفت از ایران وارد کرد.
میزان واقعی در افزایش واردات نفت خام هند از ایران از ماه آوریل یعنی آغاز سال مالی جدید مشخص خواهد شد چرا که بیشتر شرکت ها واردات نفت در آخرین ماه سال مالی را کاهش می دهند.
شرکت صنایع «رلاینس» که واردات نفت خام را از ایران در سال ۲۰۱۰ در اثر اعمال تحریم های غرب بر روی ایران متوقف کرد در نظر دارد که ماه آینده یک میلیون بشکه نفت و یک میلیون بشکه میعانات از ایران بخرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا