سیاسی

بهره برداری از نخستین واحد پالایشگاهی فازهای ٢٠ و ٢١

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا عبادی با اشاره به آماده بودن نخستین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی برای بهره‌برداری، تصریح کرد:‌ هم اکنون در حال هماهنگی با واحد نظارت بر تولید نفت و گاز برای دریافت گاز ترش فازهای ۶ تا ٨ هستیم.

سرپرست طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با بیان این‌که نخستین واحد پالایشگاهی این فازها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: باتوجه به این‌که فصل زمستان به پایان رسیده است، بنابراین آماده دریافت گاز ترش فازهای ۶ تا ٨ برای راه‌اندازی نخستین واحد پالایشگاهی هستیم.

عبادی درباره دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی نیز گفت:‌ هم اکنون فعالیتهای مربوط به بخش مکانیکی در حال انجام است و انتظار داریم دومین واحد شیرین سازی پالایشگاه نیز تا پایان امسال تکمیل شود.

به گزارش وزارت نفت، طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان برای مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه یک میلیون و ۵٠ هزار تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه ٧۵ هزار بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی و تثبیت شده برای صادرات و بازیافت روزانه ۴٠٠ تن گوگرد برای صادرات در اولویت وزارت نفت قرار دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا