شورای شهر

دفاع مسجدجامعی از آراء پایتخت نشین ها/ تهرانی ها اهل کوفه نیستند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد مسجدجامعی پس از اتمام جلسه ظهر امروز به سراغ تریبون رییس شورای شهر تهران رفت و از چمران بابت اینکه به او فرصت نداده‌اند که تذکری درخصوص برخی سخنان که مردم تهران را اهل کوفه خواند‌ه‌اند، تذکر دهد، گفت: از صبح تا ظهر بارها به آقای قناعتی که عضو هیات رییسه است گفته‌ام که برای این موضوع، وقت تذکر بدهد.

 

وی با بیان اینکه عده‌ای به مردم تهران می‌گویند که چون به لیست ما رای نداده‌اید، اهل کوفه هستید، گفت: عملا به دو شهر اسلامی توهین می‌کنند و ما باید به عنوان نماینده اجازه توهین ندهیم.

 

احمد مسجدجامعی در ادامه ترجیح داد که به جای ارائه تذکر در جمع خبرنگاران حاضر شود و گفت: این روزها گروهی از کسانی که نتیجه انتخابات را نپسندیده‌اند، به ایجاد فضای غیراخلاقی علیه رای دهندگان تهران دامن می‌زنند و آن را به سبک زندگی و حتی کارگزاری و تاثیر عوامل انگلیس در ایران نسبت داده و به نکوهش شهروندان پایتخت می‌پردازند.

 

وی افزود: برخی مرکز ایران را با کوفه مقایسه می‌کنند و عملا به دو شهر مهم اسلامی توهین می‌کنند و در این میان اطلاعات نادرستی درباره کوفه تکرار می‌شود که تصحیح آن نوشته دیگری می‌خواهد.

 

مسجدجامعی با بیان اینکه این در حالی است که شهروندان تهرانی خطایی نکرده‌اند که مستوجب چنین برخوردی باشند، گفت: مردم بارها شعور سیاسی خود را نشان داده‌اند که تجلی آن در شیوه رفتارشان از جمله در انتخابات اخیر به خوبی دیده می‌شوند و گویی انتخاب‌شوندگان از مجاری دستگاه‌های نظارتی به خوبی عبور نکرده‌اند.

 

وی افزود: لابد انتظار دارند از این پس به جای شورای نگهبان، آنها تعیین کننده صلاحیت‌ها باشند و این در حالی است که نتایج انتخابات مجلس و خبرگان در تهران روشن است.

 

مسجدجامعی افزود: کسانی که بسیاری از مراکز قدرت و رسانه‌های دیداری و شنیداری را یکجا در انتخابات داشتند، سهم قابل توجهی را در انتخابات پیدا نکرده‌اند؛ با اینکه نامزدهای آنها در همان مرحله اول تایید شدند و فضا به گونه‌ای بود که در پایتخت، در، دیوار، تیر چراغ برق و حتی درختی نبود جز آنکه تصویر آنها به آن آویخته شده بود، در حالی که در مقابل آنها جریان سیاسی بود که با کمترین امکانات و بدترین شرایط در عرصه رقابت حاضر شد.

 

وی با بیان اینکه کسانی که در چند رده نخستین نیروهای خود را از دست داده بودند و صداوسیما پیوسته آخرین خبرها را درباره وابستگی آنها به بیگانگان تکرار می‌کرد، گفت: اما رفتار و استقبال دور از انتظار مردم از انتخابات بسیار قابل تامل است؛ انتخاباتی که میزان استقبال مردم نشان‌دهنده افزایش حضور و مشارکت مردم و اعتماد متقابل مردم و نظام بود و همچنین نشانگر رشد و اعتلای فهم سیاسی جامعه و قدرت مدنی شهروندان تهرانی بود که پشتوانه آن ۱۰۰ سال قانون‌گذاری پر فراز و فرود است.

 

مسجدجامعی در ادامه تذکر خود که در جمع خبرنگاران مطرح کرد، گفت: این بار هرچند جامعه به کسانی رای داد که آنها را نمی‌شناخت ولی مصمم بودند برای پیشبرد حیات مدنی و زندگی اجتماعی خود به آنهایی که می‌شناختند رای ندهند و در واقع یک موضع سلبی باعث ایجاد رای مردم شد. این سخنان به معنی نفی تلاش و خدمات برخی نمایندگان مودب و پرتلاش مجلس امروز نیست که در دوره ریاست خود در شورای چهارم از حضور همین نمایندگان بهره بردیم.

 

مسجدجامعی در ادامه به نقش هاشمی رفسنجانی در این انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی انبوهی از شایعات را علیه او دامن زدند البته کسی که به کارنامه و عملکرد هاشمی آشنا باشد به خوبی می‌داند که جای لغزش‌های سیاسی برای او مانند همگان وجود داشته و مردم به خوبی می‌دانند شایعات با واقعیات چقدر تفاوت دارد و به خوبی می‌دانند که این نوع عملکرد به حمایت خواسته یا ناخواسته از گروهی منجر شد که ادب و عقلانیتی که در ذات مردم ماست را نادیده می‌گیرند و ادبیات کلاه مخملی را ترجیح می‌دهند.

 

وی افزود: در کنار اینها رد صلاحیت تعداد زیادی از نیروهای یک طیف سیاسی را باید ذکر کنیم که مردم تهران را بر سر غیرت آورد. بسیاری از ردشدگان بعضا به اتهام نداشتن التزام به اسلام و ولایت فقیه در سطح جامعه، افرادی پایبند به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه تلقی نمی‌شوند در حالی که از جانبازان و رزمندگان جنگ تحمیلی بودند.

 

این عضو شورای شهر تاکید کرد: روحانی و دولتمردان مودب و پرتلاش او توانستند همدلی و همزبانی دولت و ملت را در سالی که به همین نام خواندند در بهترین صورت ممکن با حضور پرشکوه مردم در پای صندوق‌های رای تحقق بخشند.

 

وی با یادآوری اینکه رئیس دولت اصلاحات در این انتخابات موضعی صریح و روشن گرفت و پیامی به جامعه داد که با رفتار هوشمندانه و مدنی شهروندان تهرانی به گرمی اجابت شد و با حضور پرشکوه مردم به بار نشست گفت: این حضور فراگیر، منسجم، همدلانه و هدفمند نشانه دیگری از بلوغ سیاسی شهروندان پایتخت و نمادی از ارتقای فرهنگ شهرنشینی در کشور است.

 

مسجد جامعی در پایان به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد که بیانگر اعتماد متقابل مردم و نظام است و ادامه داد: ایشان فرمودند خداوند دانا و توانا را سپاس که در آزمون بزرگی دیگر، ملت آگاه و مصمم ایران را به پیروزی رساند و آنان توانستند برای سی‌و ششمین بار از آغاز انقلاب اسلامی با عزم راسخ و شور و نشاط به یادماندنی در انتخابات سراسری حضور یافته و سرنوشت کشور را رقم بزنند.

 

وی افزود: این امر و هم‌زمانی انتخابات با ایام فاطمیه، نگارنده را به یاد سخنی از آیت‌الله وحید خراسانی می‌اندازد. تعطیلی روز شهادت حضرت زهرا(س) در تقویم رسمی، به وسیله آقای خاتمی و به درخواست این مرجع تقلید شیعیان انجام شد. بعدها که به مناسبتی در خدمت ایشان بودم، با اشاره به این تعطیلی فرمودند: "… من از افراد مختلف این کار را خواسته بودم، اما خدا این کار را برای ایشان ذخیره کرده بود، این خدمتی که او کرد، موجب حفظ آبروی او در دنیا و آخرت می شود.

 

مسجد جامعی اظهار کرد: به هر حال این حضور فراگیر، منسجم، همدلانه و هدفمند نیز نشانه ای دیگر از بلوغ سیاسی شهروندان پایتخت و نمادی از ارتقای فرهنگ شهرنشینی در کشور ماست. سخن خود را با پیام مقام معظم رهبری که شیوایی آن بیانگر اعتماد متقابل مردم و نظام است، به پایان می‌برم که فرمودند: "خداوند دانا و توانا را سپاس که در آزمون بزرگی دیگر، ملت آگاه و مصمم ایران را به پیروزی رسانید و آنان توانستند برای سی و ششمین بار از آغاز انقلاب اسلامی در انتخاباتی سراسری، با عزم راسخ و شور و نشاط به‌یاد ماندنی، حضور یابند و سرنوشت کشور را در مقطع قانونی رقم بزنند".

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا