شورای شهر

تداوم انتقادهای دبیر از قالیباف/طوفان جابه‌جایی شهرداران مناطق

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علیرضا دبیر صبح امروز در صحن علنی شورای شهرتهران با اشاره به جابه‌جایی هفت شهردارتهران گفت: نمی دانم در طوفان فردا که قرار است شهرداران جابه‌جا شوند چه شهردارانی جابه‌جا می شوند اما شنیده‌ام ۱۰ شهردار مناطق جابه‌جا می‌شوند که البته به عدد ۷ رسیده است.

 

وی با بیان اینکه نمی دانیم با این جابه‌جایی‌ها ثبات مدیریت چه می‌شود؟ اظهارکرد: درست است که عزل و نصب جزو اختیارات شهردار است و اعضای شورا نمی‌تواند در آن نظر دهد اما جای سوال است که اگر این شهرداران بد هستند چرا آنها را آورده؟ و اگر خوب هستند چرا آنها را جابه‌جا می‌کنید؟

 

وی با تأکید بر اینکه از شورا خواسته می‌شود که شهردار را برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به صحن دعوت کند، گفت: ما دخالتی در عزل و نصب نداریم چراکه حتی در موضوع حسابرسی که حقمان است نظر می‌دهیم، محکوم می‌شویم. وای به حال اینکه در مورد اختیاراتی صحبت کنیم که در چارچوب وظایفمان نیست.

 

دبیر با بیان اینکه در منطقه ۱۹ و در کنار کوره‌پزخانه‌ها کارتن‌خواب‌هایی وجود دارند که در میان آنها افراد مسلح تردد می‌کنند، افزود: باید با نیروهای انتظامی در این زمینه هماهنگی‌ها افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ شهرداری از برنامه عدول کرده است، اظهارکرد: ساختمان‌هایی را شهرداری به نام بهاران بدون اجازه شورا خریده و این تخلف است اما شورا برای سال آینده برای هر منطقه ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی کارتن‌خواب ها بودجه تعیین کرده است.

 

عضو شورای شهر تهران درباره سرانجام پاساژ توحید که در منطقه ۱۹ قرار دارد، گفت: این پاساژ ۳۰ سال است که مانند ساندویچ کنار خیابان مانده و شهرداری باید برای آن کاری انجام دهد و حتی شورا برای سال ۹۵ بودجه برای آن در نظر گرفته است.

 

دبیر گفت: شهرداری حق ندارد آجر به آجر بیمارستان هسته‌ای اضافه کند بدون آنکه شورا را در جریان قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا