اجتماعی و فرهنگی

صدور حکم متهم نفتی چه شد؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه اولین نشست هم اندیشی مبارزه با جرم پولشویی و مراسم افتتاح دادسرای رسیدگی به جرایم پولی و بانکی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه میزان از وعده‌های داده شده از سوی بابک زنجانی در مورد بازگرداندن پول محقق شده است؟ گفت: ما منتظر صدور حکم هستیم. با توجه به وکالتی که متهم در اوایل دستگیری به ما داده، فروش اموال را انجام دادیم، اما اموال تکافوی بدهی را نمی‌کند و امیدواریم در سال جدید راهکارهایی برای جبران الباقی بدهی پیش‌بینی شود.

وی افزود: تا آنجا که می‌دانم تاکنون پولی واریز نشده و امروز هم پیگیری کردیم و گفتند پولی وارد نشده؛ لذا ما منتظر صدور حکم هستیم تا به مرحله اجرا برسد.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه قاضی صلواتی ختم دادرسی را در پرونده بابک زنجانی اعلام نکرد، آیا دادگاه منتظر ارسال بخش دیگری از پرونده موسوم به فساد نفتی است تا حکم را صادر کند گفت: همان طور که می دانید آخرین دفاع اخذ شد و دادگاه مشغول وظیفه خودش است و ما درخواست کردیم که در صدور حکم اقدام شود.

وی ادامه داد: این پرونده چندین بخش دارد، بخش نفتی و پولی‌اش انجام شد و سایر بخش‌ها که مربوط به شرکت نفت و مسائل مربوط به تجارت و مسائل ارزی است مفتوح است و در حال انجام است و با کیفرخواست جدایی به دادگاه ارسال می‌شود. این دو بخش از هم جداست.

دادستان تهران در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه بعد از اطلاعیه دادستانی تهران در مورد رای ندادن یکی از افراد در حصر خبرهای ضد و نقیضی مطرح شد، برای روشن شدن موضوع توضیحاتی را ارائه دهید، گفت: اطلاعیه همان بود که اعلام کردیم. تا لحظه‌ای هم که اعلام کردیم وی رای نداده بود. پیگیری کردیم و هماهنگ شد ولی چون دیرتر از وقت مقرر بود، امکان رای دادن فراهم نشد.

دادستان تهران در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در دادسراهای استان تهران پرونده تخلفات انتخاباتی مطرح شده است گفت: ما قبل از انتخابات دو پرونده داشتیم یکی در مورد روزنامه ایران بود که توضیحاتی از نویسنده مطلب اخذ کردیم؛ زیرا مطلب خلافی بود که در عرصه انتخابات منتشر شده بود و دیگری در مورد نماینده‌ای بود که اطلاعیه‌ای را داده بود که با مسائل انتخاباتی مغایرت داشت.

وی افزود: این دو پرونده با شکایت خود متولیان دولت و کسانی که به آن‌ها اهانت شده بود تشکیل شد و آن‌ها شکایت کردند. ما شکایت‌ها را در دستور کار دادسراها قرار دادیم.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: در زمان برگزاری انتخابات نیز تخلفی صورت نگرفت و ما گزارشی در این زمینه نداشتیم البته گزارش‌های متفرقه‌ای رسید که اثبات نشد.

دادستان تهران درباره وضعیت موسسه ثامن الحجج گفت: همکاری خوبی در این زمینه با بانک مرکزی ایجاد شده و ما به تدریج از ۳ میلیون کار را شروع کردیم و تا مرز ۱۵ الی ۲۰ میلیون رساندیم و به تدریج پول‌ها را پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ بانک پارسیان هم آمده و کمک می کند. امیدواریم تا جایی که امکان‌پذیر است کسانی که پول‌های کمتری دارند وجوه‌شان پرداخت شود.

دادستان تهران یادآور شد: این پرونده تشکیل شده و تحت نظارت دادستانی در سراسر کشور در تهران نهاده شده و تمام پرونده‌های موسسه به تهران ارجاع شده است؛ بنابراین با همکاری بانک مرکزی کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و امیدواریم مردم به حقوق‌شان برسند و فضای آرامشی با سال جدید برای‌شان فراهم شود.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه سپرده گذاران به تدریج مراجعه کنند تا وجوه‌شان پرداخت شود، گفت: تعداد این افراد زیاد است و ما کارمان را از وجوه کم شروع کردیم و امیدواریم با تامین وجوه موسسه پول مردم به تدریج پرداخت شود.

وی درباره تشکیل دادسرای رسیدگی به جرایم پولی و بانکی گفت: وعده ای را که در سال پیش در مورد تشکیل این دادسرا اعلام کرده بودیم امروز عملی کردیم و امیدواریم که در حوزه‌های مقابله، پیشگیری و تشدید نظارت‌ها بتوانیم وضعیت جرایم پولی و بانکی را کنترل کنیم و همچنین پرونده ‌هایی را که در این زمینه وجود دارد زودتر به نتیجه برسانیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا