اجتماعی و فرهنگی

رکورددار کشته‌های تصادفات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه در ده ماهه سال جاری از کل تلفات حوادث رانندگی ۱۰ هزار و ۸۹۴ نفر مرد و  سه هزار و ۲۴۵ نفر زن بودند.

در این مدت استان های فارس با یک هزار و ۱۷۳، خراسان رضوی با یک هزار و ۱۵۱ و تهران با یک هزار و سه نفر فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۱۴۴، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۸ و اردبیل با ۱۶۸ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

از کل تلفات حوادث رانندگی ۱۰ ماهه امسال، نه هزار و ۲۹۵ نفر در مسیرهای برون شهری، سه هزار و ۷۵۰ نفر در محورهای دورن شهری، یک هزار و ۳۰ نفر در مسیرهای روستایی و ۶۴  نفر در مسیرهایی نامعلوم جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش در این مدت ۲۶۷ هزار و ۳۴۰ مصدوم حوادث رانندگی به ادارات پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کرده اند که ۱۹۰ هزار و ۷۹۲  نفر از آنان مرد و ۷۶ هزار  و ۵۴۸  نفر زن بودند. آمار مصدومان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد بیشتر شده است.

در دی ماه سال جاری نیز یک هزار و ۵۰ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که از این تعداد ۸۵۴ نفر مرد و  196 نفر زن بودند. آمار تلفات حوادث رانندگی دی ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۵.۴ درصدی مواجه بوده است.

در این مدت ۲۴ هزار و ۱۲ نفر نیز در حوادث رانندگی مصدوم و به پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با دی ماه سال گذشته که آمار مصدومان ۲۲ هزار و ۹۵۵ نفر بود،  4.6 درصد افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا