سیاسی

بازنده های اصلی انتخابات/بی قانونی با نقاب قانون+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین باز هم حضور میلیونی و حداکثری مردم ایران در پای صندوق های رای برگی دیگر به کارنامه افتخار امیز ملت ایران افزود.

 

در روزهای پر جنب و جوش انتخابات، پایتخت فضا و چهره متفاوتی نسبت به دیگر ایام سال را تجربه کرد و اکثر اماکن عمومی، خیابان و اتوبان ها، اتوبوس، مترو رنگ و بوی کاملا انتخاباتی داشت. انتخاباتی که در پشت پرده حضور پرشور مردم و پیروزی بزرگی که برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خورد، یک بازنده بزرگ نیز داشت!

 

بازنده ای که برای رسیدن به کرسی قانونگذار مجلس شورای اسلامی، بسیاری از قوانین را زیر پا گذاشت و بسیاری از فضاهای عمومی و حتی خصوصی شهری را زشت و آلوده کرد. در روزهایی که مهلت قانونی برای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده بود، شهرداری تهران مکان های خاصی را برای تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته بود تا اماکن عمومی و خصوصی عاری از پوسترهای تبلیغاتی بمانند. اما متاسفانه بسیاری از کاندیداها با چشم بستن بر قوانین و مقررات شهری، با پوستر و چسب و سیریش به جان اماکن عمومی و خصوصی افتادند و از هر فضایی برای به تصویر کشیدن ژست انتخاباتی خودشان استفاده کردند.

 

از دیوار ساختمان های شخصی و عمومی گرفته تا پل های عابر پیاده، درختان، تیرهای برق و چراغ های راهنمایی و رانندگی. در روزهای منتهی به انتخابات نیز این بی قانونی ها به اوج رسید و اکثر پیاده رو ها و خیابان ها با انواع و اقسان تراکت های تبلیغاتی فرش شده بود! 

 

در ایستگاه اتوبوس بی آرتی که بی نصیب از این بی قانونی ها نمانده، یکی از مسافران گلایه خودش را اینطور عنوان کرد:مگر شهرداری مکان خاصی را به این امر اختصاص نداده است؟ پسچرا برای انتخابات درر ابطه با این موضوع مسامحه می شود و هیچ برخوردی صورت نمی گیرد؟ فقط من و شما باید قانون را رعایت کنیم؟ شهرداری برای ما گفته که در معابر اشغال نریزیم برای خودشان نه؟!

 

از اتوبوس که پیاده شدم با دقت بیشتری به کوچه و خیابان نگاه کردم متاسفانه سر کوچه ها،دیوارها و کف معابر مملو از تبلیغات کاندیداها است و به این فکر می کنم که این کاندیداها قرار است برای من و پایتخت قانونگذاری کنند؟ برای خانه تکانی شهر چقدر باید هزینه صورت بگیرد؟

 

طبق اعلام معاون خدمات شهری شهرداری تهران، شب بعد از انتخابات ۳۰ هزار نیروی شهرداری وظیفه خانه تکانی تهران را بر عهده داشتند تا بخش عظیمی از تبلیغات صورت گرفته در فضاهای غیر قانونی را از چهره پایتخت پاک کنند.

 

بدون شک به دور از هر نتیجه ای که در انتخابات مجلس تهران رقم خورد و برد و باخت هایی که حاصل شد، انتخابات گذشته بازندگان بزرگی داشت که عدم پایبندی به قانون را با علائم تبلیغاتی خود به پایتخت نشین ها ثابت کردند و به تصویر کشیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا