سیاسی

گزارش شرکت مراجع تقلید در انتخابات + اظهارنظرات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مراجع تقلید با حضور در پای صندوق‌های رأی به شماره‌های ۵۰۵ و ۵۰۶ قم آراء خود را به صندوق انداختند.

امیدوارم این انتخابات با آبرو برگزار شود

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شکر می‌کنم که به من توفیق داد در این انتخابات شرکت کنم چون این مهم نعمتی است از نعمت‌های خداوند.

وی در ادامه با اشاره به تشرف‌ به حرم حضرت معصومه (س) صبح امروز، گفت: من در حرم مطهر سه دعا برای ملت ایران کردم که اول اینکه کسانی که در این انتخابات شرکت می‌کنند خداوند به آنان توفیق دهد تا در همه مراحل زندگی موفق بوده و مشکلات‌شان حل شود.

وی با اشاره به دومین دعای خود برای ملت شریف ایران، ادامه داد: امیدوارم این انتخابات با آبرو برگزار شود تا باعث شادی دوستان و ناامیدی دشمنان شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، توفیق خدمت به مسئولان کشور بیش از پیش و گذشته را سومین دعای خود در حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان کرد.

مردم با رأی‌دادن قدرت و عزت خود را به جهانیان ثابت می‌کنند

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی نیز پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت: بر همه ملت ایران لازم است در سرنوشت کشور و نشان دادن وحدت و قدرت جمهوری اسلامی دخالت کنند و بر دهن دشمنان از جمله آمریکا، صهیونیست و همه کسانی که از آنها تبعیت می‌کنند، سیلی بزنند.

وی ادامه داد: امروز همه ملت ایران باید با جوش و خروش در پای صندوق‌های رأی حضور یابند که پیام مثبت این انتخابات حفظ آرمان‌های امام (ره) و شهدا و نشان دادن قدرت و عزت کشور به جهانیان است.

آیت‌الله نوری‌همدانی خطاب به ملت ایران تأکید کرد: خواهران و برادران مومن افرادی را انتخاب کنند که متعهد، انقلابی و مومن باشند تا مجلس نمونه در جهان داشته باشیم.

وی گفت: امروز همه ملت ایران باید با جوش و خروش وحدتی را ایجاد کنند که مانند ابتدای انقلاب این وحدت خاری در چشم دشمنان باشد.

انتخابات در مسیر سرنوشت مملکت اثر روشنی دارد

آیت‌الله سبحانی نیز پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت: این انتخابات در مسیر سرنوشت مملکت اثر روشنی دارد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: بر همه ملت شریف ایران واجب است در این انتخابات شرکت کنند.

وی با تاکید بر این‌که «در حقیقت این رأی، رای ملت است» ادامه داد: همه باید در انتخابات شرکت کنند و افراد صالح را انتخاب کنند.

آیت‌الله سبحانی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های کاندیداهای اصلح، گفت: ملت ایران باید افراد عاقل، صالح، متعهد و باایمان را انتخاب کنند که درمان دردهای کشور را نیز بدانند.

حضور گسترده ملت در انتخابات دشمن را ناامید کرد

آیت‌الله جوادی‌آملی نیز پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت: ملت ایران همچون گذشته با حضور پرشور و گسترده در این دوره از انتخابات دست رد بر بیگانگان می‌زند.

این مرجع تقلید گفت: پیام ما تشکر از استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و ملت جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این‌که «ملت ایران پیرو رهبر معظم انقلاب، امام راحل و تابع قرآن و عترت هستند» گفت: ان‌شاءالله این انتخابات برای همه مبارک باشد و نمایندگان ملت در مجلس این امانت را حفظ کنند و نظام را به اهداف اصلی‌اش برسانند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به این‌که «امروز دشمن با حضور گسترده و میلیونی ملت از اهداف خود ناامید شده است» گفت: نمایندگان ملت باید با همدلی و همزبانی کشور را به نتایج مطلوب برسانند چرا که مردم همواره با حضور در صحنه به استکبار سیلی زده و این بار نیز این سیلی را تکرار خواهند کرد.

مردم با حضور در انتخابات، کشور را بهره‌مند کنند

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی نیز پس از شرکت در انتخابات و انداختن رأی خود به صندوق گفت: امیدواریم که مردم با حضور پرشور خود در انتخابات، کشور و نظام اسلامی را از نتایج این حضور بهره‌مند کنند.

این مرجع تقلید گفت: امیدواریم نتایج خوب این حضور عمومی در عرصه‌های مختلف نمایان شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: همه مردم باید در این انتخابات شرکت کنند و عدم شرکت در این انتخابات اشتباهی بزرگ است و برخی که ممکن است در انتخابات شرکت نکرده باشند دچار اشتباه شده‌اند.

مسئولان نظام قدر ملت ایران را بدانند

آیت‌الله علوی‌گرگانی نیز پس از انداختن رأی خود بهصندوق گفت: مسئولان نظام باید قدر ملت شریف ایران را بدانند چراکه آنان باعث آبروی اسلام و نظام هستند.

این مرجع تقلید گفت: از حضور مردم نهایت تشکر را دارم و ملت ایران همیشه آماده خدمت و کوشش هستند.

وی با تاکید بر این‌که «این ملت باعث عزت و آبروی اسلام و مسلمین هستند» افزود: آنها در تمام شرایط در سختی‌ها مطیع فرمان بزرگان دین هستند و از ملت ایران به دلیل لبیک گفتن به ندای رهبری و مراجع عظام تقدیر می‌کنیم.

آیت‌الله صافی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: از خداوند متعال مسألت دارم که این مملکت و مردم شریف آن را در پناه عنایات خاصّه حضرت ولیّ‌عصر امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف از جمیع خطرات و نقشه‌های شوم دشمنان، مصون و محفوظ بدارد، و به همه توفیق عنایت فرماید که رضای خاطر شریف آن حضرت را در کارها و برنامه‌ها به دست آوریم.

وی ادامه داد: مقصد اصلی ما همین است که آن وجود مقدّس از ما راضی و خشنود باشند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خداوند متعال بر عزّت این مردم خوب و مملکت ما، با عمل‌کردن به احکام و دستورات شرع مقدّس اسلام بیفزاید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا