ورزشی

چرا اساسنامه فدراسیون ها تغییر کرد؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین نصرالله سجادی  درباره درخواست وزارت ورزش برای ایجاد تغییر در اساسنامه فدراسیون‌ها مبنی بر تفویض ریاست مجامع استانها به مدیران کل استان‌ها، اظهار کرد: واقعا تعجب می‌کنم موضوعی که هنوز در هیچ مجمعی تصویب نشده است چگونه در رسانه مطرح می‌شود و یا از سوی برخی نهادها که خودشان در ورزش هستند به آن اعتراض می‌شود.

 

سجادی افزود: وزارت ورزش و جوانان خواسته است یک اصلاحی در اساسنامه داشته باشد و درخواست داده است و این درخواست به دولت رفته است و اول باید در کارگروه تخصصی‌اش و بعد هم در کمیسیون مربوطه بررسی شود و سپس وارد هیات دولت شود. در حالی که هیچ کدام از این مراحل را طی نکرده است و نامه هنوز نرفته است ولی مطرح می‌شود که کار انجام شده است.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان درخصوص نوع پرداختی به فدراسیون‌ها در سال جاری گفت: امروز اعلام می‌کنم که تمام فدراسیون‌ها بالای ۹۰ درصد پول خود را گرفته‌اند و این کم سابقه یا بی‌سابقه است. روز گذشته نیز آخرین پرداختی سال جاری را داشتیم. تعداد زیادی از فدراسیون‌ها صددرصد بودجه‌شان را گرفته‌اند و دو سه فدراسیون المپیکی نیز بالای صددرصد گرفته‌اند. می‌توان گفت همه فدراسیون‌ها حداقل بیشتر از ۹۰ درصد بودجه را دریافت کرده‌اند.

 

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که شورای المپیک آسیا سه سال پیش تجهیزاتی را به شنای ایران هدیه داد ولی هنوز ترخیص نشده‌اند و علت چیست؟ گفت: این را باید کمیته ملی المپیک ترخیص می‌کرده و اگر دست ما بود که تاکنون انجام داده بودیم.

 

معاون وزیر ورزش همچنین در خصوص برگزاری مجمع سالانه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ماهشهر اظهار کرد: مجمع سالانه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نیز مانند سایر فدراسیون‌ها برگزار شد تا مسئولان این فدراسیون گزارش عملکرد یک ساله خود را به لحاظ فنی، اجرایی و مالی، ارائه کردند. همچنین بازرس فدراسیون نیز گزارش خود را ارائه داد.

 

وی افزود: در مجموع مشکل خاصی نبود. البته برخی مسئولان هیات‌های استانی سوالاتی داشتند و مشکلاتی که در استان‌هایشان با آن مواجه هستند را مطرح کردند و فکر می‌کنم برگزاری این قبیل مجامع به همفکری و اینکه هم با مسائل و مشکلات استان‌ها آشنا شویم و هم اینکه هیات‌های استانی با سیاست‌های کلی وزارت ورزش و جوانان آشنا شوند کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا