سیاسی

حضور پر شور در انتخابات نشان امید به بهبود شرایط کشور است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه سه شنبه و درجلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با ذکر فضایل و درس آموز بودن زندگی حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س) تاکید کرد: عظمت وجودی و حضور تاثیر گذار آن حضرت در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی، نشان می دهد که تبلیغات منفی علیه نگاه ادیان الهی به بانوان، سخنی بی اساس و باطل است.

وی افزود: علاوه بر دخت گرامی رسول اکرم(ص) زنان الگوی دیگری در اسلام و همچنین در تاریخ ادیان الهی داریم که ثابت می کند از نظر وحی و شریعت راه برای رشد بانوان در عرصه های مختلف باز است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آنانکه فکر می کنند آزادی و پیشرفت زنان ره آورد فرهنگ و اندیشه غربی است، در اشتباهند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شرع مقدس اسلام و قانون اساسی جایگاه ویژه ای برای نقش مردم در اداره حکومت قائلند، افزود: انتخابات تضمین ادامه حیات و اقتدار نظام اسلامی است.

رییس جمهوری تاکید کرد: یکی از دلایلی که باوجود همه مشکلات و توطئه ها، جمهوری اسلامی پرنشاط و مقتدر به حرکت خود ادامه می دهد، پشتوانه محکم مردمی و اداره کشور برمبنای اراده مردم از طریق انتخابات بوده است.

روحانی حضور پرنشاط مردم در انتخابات مختلف را نشانه امیدواری عمومی به بهبود شرایط کشور دانست و گفت: امیدواریم با مشارکت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات پیش روی هفتم اسفندماه، افراد صالح و توانمند راهی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شوند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تاکید کرد: انتخابات از جمله افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و باید با رعایت دقیق اصول شرعی و اخلاق رقابتی به عنوان الگویی از رقابت سالم سیاسی قابل ارائه باشد.

در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بررسی و مقرر شد پس از بررسی های لازم و ارائه پیشنهادات جدید در این رابطه و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شود.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین طرح آمایش آموزش عالی در حوزه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت سینما و برگزاری جشنواره فیلم فجر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه و مقرر شد مباحث مرتبط با سینما و تحولات آن ، در جلسات آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود.

در این جلسه همچنین با رای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر سبحان اللهی به عنوان رییس دانشگاه تربیت معلم خوارزمی انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا