سیاسی

درصورت عدم اعلام برائت لیست «خبرگان ضدانگلیسی» را منتشر می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای خطاب به مردم تهران اعلام کرد به کاندیداهای خبرگان که از انگلیس ابراز برائت نکنند، رأی نخواهیم داد.

در این بیانیه آمده است: همانگونه که مستحضرید، اخیراً شبکه «بی‌بی‌سی» متعلق به حکومت سلطنتی انگلیس، به صورت کاملاً صریح و شفاف و در راستای اهداف سیاسی خود در ایران، از یکی از لیست‌های انتخاباتی مجلس خبرگان (لیست مورد نظر آقای هاشمی‌رفسنجانی) حمایت و پشتیبانی کرده و رأی مردم به آقایان محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح‌یزدی را در تقابل با منافع حکومت استعماری انگلیس دانسته است.

این بیانیه می‌افزاید: لذا ما دانشجویان دانشگاه تهران، با جدیت از آن دسته از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری که مورد حمایت ارگان رسانه‌ای کشور انگستان قرار گرفته‌اند می‌خواهیم، مرزبندی و برائت خود را از این دخالت آشکار اعلام نموده و امید بیگانگان را ناامید کنند. بر کسی پوشیده نیست که سیاست‌های فریبکارانه دولت بریتانیا، سال‌های سال، موجب عقب‌افتادگی و تحقیر ملت ایران بوده است؛ از استعمار کشور در دوران قاجار توسط انگلیسی‌ها گرفته تا اشغال ایران، از به قدرت رساندن دیکتاتوری همچون رضاخان قلدر تا بازگرداندن دیکتاتور دیگری همچون محمدرضا پهلوی و کودتا علیه دولت ملی در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، که همه و همه، تنها بخشی از جنایات دولت انگلیس در ایران بوده است.

همچنین در این بیانیه نوشته شده است: ما دانشجویان، به عنوان جوانانی که در مکتب بزرگان دینی و روحانیت، درس ایستادگی، آزادگی، استکبارستیزی و استعمارستیزی آموخته‌ایم، از آقایان و روحانیون محترمی که در انتخابات پیش‌رو، مورد طمع یک کشور بیگانه (انگلیس) قرار گرفته‌اند، استدعا داریم در فرصت اندک باقیمانده، با درایت و هوشمندی که داشته‌اند، انزجار و برائت خود را از این «حمایت انگلیسی» اعلام نمایند.

در پایان این بیانیه آمده است: بدیهی است، چنانچه این امر حداکثر تا صبح روز چهارشنبه ۵ اسفندماه ۹۴ محقق نشود، دانشجویان تهرانی، لیست «خبرگان ضدانگلیسی» را منتشر و در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهد.

والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا