اجتماعی و فرهنگی

خواسته غیر ممکن مردم از شهردار تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدباقر قالیباف صبح امروز در حاشیه جلسه ملاقات مردمی با شهروندان در سامانه ۱۸۸۸، طی سخنانی در جمع خبرنگاران ابراز کرد: روزهای دوشنبه جلسات ملاقات مردمی در تمامی سطوح شهرداری تهران برگزار شده و همه مدیران و معاونان شهرداری تهران به صورت مستقیم به منظور پیگیری مشکلات و معضلات مردم با آن‌ها ملاقات می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: در روزهای اولی که توفیق خدمت در شهرداری تهران را پیدا کردم، عمده موضوعات مردم به مسایل شهرداری مرتبط می شد اما امروز اکثر نامه ها و مراجعات عمومی مربوط به بحث اشتغال و بیکاری است و کمتر از ۱۵درصد از مسایل شهروندان به موضوعات مرتبط با شهرداری برمی گردد.

 

شهردار تهران گفت: مردم توقع دارند که آنها را در شهرداری تهران مشغول به کار کنیم که این کار امکان پذیر نیست. البته سعی می‌کنیم تا به اشتغال نیروهای جوان و تحصیلکرده در شرکت‌ها و پیمانکارانی که با شهرداری همکاری می کنند، کمک کنیم.

 

قالیباف حوزه شهرسازی را دومین درخواست عمده شهروندان در ملاقات ها عنوان کرد و گفت: در حوزه شهرسازی قوانین و مقررات مشخص است اما ما در تلاش هستیم تا جایی که قوانین و پهنه بندی ها اجازه می دهد، بتوانیم مباحث حقوقی را برطرف کنیم. همچنین تلاش می کنیم در مسایلی که بین شهرداری و قوه قضائیه و یا اختلافاتی که بین شرکا وجود دارد، مسایل را حل و فصل کنیم.

 

وی با بیان اینکه در مجموعه۱۳۷ و ۱۸۸۸ ارتباط مستقیمی با مردم به منظور ارایه خدمات و دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات دنبال می شود، گفت: هم اکنون در سامانه ۱۳۷ حوزه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری با ۳۳ درصد بیشترین درخواست هایی است که مردم مطرح می کنند. همچنین سعی می کنیم تا سامانه ۱۸۸۸ بتواند سرویس دهی لازم را داشته باشد تا پل ارتباطی شهروندان با مجموعه مدیریت شهری برقرار شود.

 

شهردار تهران با اشاره به عملکرد سامانه ۱۸۸۸بیان کرد: هم اکنون روزانه بیش از ۳۰۰۰ نفر با این سامانه در تماس هستند و در این زمینه نیز بالای ۷۵ درصد رضایتمندی وجود دارد که این باعث شده است تخلفات کارکنان شهرداری تهران کاهش پیدا کند.

 

قالیباف همچنین در پاسخ به سوالی درباره تخلفات برخی کاندیداهای انتخاباتی مبنی بر نصب تبلیغات در محل های غیر مجاز عنوان کرد: ما در شهرداری تهران همه تلاش خود را برای آماده سازی محیط های مناسب تبلیغاتی انجام داده ایم. اتفاقا یکی از جاهایی که می تواند ملاک تشخیص برای مردم باشد؛ همین جاهای نصب تبلیغات کاندیداهاست. به طوری که مردم از همین الان می توانند با توجه به این موارد تشخیص دهند کدام یک از نامزدها قانون مدار هستند و کدام یک بی توجهی به قانون دارند.

 

 

رفع نابسامانی بنرهای تبلغات، روز بعد از انتخابات

 

 

وی با اشاره بر ضرورت رعایت قانون مداری از سوی ستادهای انتخاباتی گفت: کاندیداهای مجلس شاید خودشان در موضوع نصب تبلیغات در محل های غیرمجاز نقشی نداشته باشند اما ممکن است در میان طرفداران و ستادهای آن ها کمتر به این بحث توجه شود که امیدواریم به تمیزی شهر توجه داشته باشند. با این وجود به مردم قول می دهیم روز بعد از انتخابات هیچ آثاری از این نابسامانی ها در پوسترهای سطح شهر وجود نداشته باشد.

 

وی با پرداختن به سازه‌های تبلیغاتی که شهرداری تهران طبق قانون در اختیار کاندیداها قرار داده خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است فضای انتخابات را گرم نگه داریم و از مردم کشور نیز می خواهیم با حضورشان در انتخابات و همچنین با انتخاب اصلح بتوانند مهم ترین مشکلات پیش روی کشور را برطرف کنند.

 

به گفته قالیباف چالش اقتصادی مهم ترین مساله پیش روی کشور است که مجلس آینده ریل گذار این مسیر خواهد بود.

 

 

درخواست قالیباف از وزارت راه برای ابلاغ ضوابط بلندمرتبه سازی

 

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت تصویب نهایی ضوابط بلندمرتبه سازی در شهر تهران، اظهارکرد: طرح جامع کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران را موظف کرده است که مطالعات ضوابط بلند مرتبه سازی را انجام و ارایه کند. هم اکنون این کار انجام شده و در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است، در ادامه نیز تصویب نهایی آن باید در وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

 

قالیباف از وزارت راه و شهرسازی درخواست کرد که تا پایان سال بلند ضوابط مرتبه سازی که در آن پهنه بندی و میزان ارتفاعات مشخص شده است را به تصویب برساند.

 

وی در پایان گفت: با تصویب نهایی این طرح ساختمان های بیش از ۱۲ طبقه را بلند مرتبه محسوب خواهیم کرد و این ضوابط را به صورت شفاف روی پرتال شهرداری تهران قرار می دهیم تا تمامی شهروندان به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا