سیاسی

انتخاب آگاهانه از منظر رئیس قوه قضاییه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در مسجد فاطمه زهرا شهرستان بابل در جمع مردم و مسئولان این شهرستان با اشاره به نقش بصیرت در زندگی و انتخابات آتی عنوان کرد: بصیرت نقش مهمی در انتخابات آگاهانه دارد.

 

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از مقولاتی که در کتب دینی برای مومنان مطرح شده، بصیرت در دین است، افزود: بصیرت در دین یک مفهوم دینی و بسیار عمیق است. در آیه ۱۰۸ سوره یوسف خداوند می‌فرماید بگو به مومنان که راه من این است که دعوت به سوی الله می‌کنم.

 

وی با اشاره به اهمیت بصیرت بر اساس علم و یقین، گفت: عمل کم بهتر از آن است که عمل زیاد با جهل همراه باشد.

 

آملی‌لاریجانی با اشاره به متن کتب روایی عنوان کرد: کسی که عمل‌کننده است ولی از سر عدم بصیرت کار می‌کند مثل کسی می‌ماند که سیرش در جاده نیست و کج می‌راند؛ این فرد هر چقدر سرعت نیز به خود ببخشد، از مسیر دورتر خواهد شد.

 

رئیس قوه قضاییه همچنین نقش بصیرت در دعاهای اصول کافی را بسیار مهم دانست و اذعان کرد: دعای مفصلی در اصول کافی آمده که از خداوند می خواهد که در حین تاریکی خداوند نور برساند اما اگر انسان در این دنیا نور دریافت نکند در آن دنیا دیگر نوری نخواهد بود.

 

وی با بیان اینکه معنای بصیرت چیست؟ گفت: اگر بخواهیم یک نگاه عمومی داشته باشیم، می توانیم بصیرت را به دو شکل تقسیم کنیم؛ بصیرت در شناخت دین و بصیرت در عمل به دین که ممکن است یک فرد بصیرت در شناخت داشته باشد، اما در عمل دچار اشتباه شود.

 

وی با بیان اینکه قرآن مملو از اشارات به آخرت است و دائما هشدار می دهد، خاطرنشان کرد: اهل بیت مفسران قرآن هستند و می‌بایست از آنها استفاده کرد.

 

آملی‌لاریجانی با اشاره به سخنان خداوند متعال در قرآن کریم در رابطه با طلب نور در دنیا و آخرت، تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید اگر کسی در این دنیا نوری طلب نکرد، آخرت نیز نوری نخواهد داشت.

 

وی در پایان گفت: کشاورزی که حتی سواد ندارد و می‌گوید با حضور در انتخابات مشتی بر دهان دشمن می‌زنم، این خود بصیرت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا